بین الملل

انتصاب جدید برای بایدن دردسرساز شد

انتصاب جدید برای بایدن دردسرساز شد

به گزارش تارنمای هیل، بایدن هفته گذشته بر وعده انتخاباتی خود برای معرفی یک زن برای جانشینی استفن بریر که قصد بازنشستگی از دیوان را دارد، تاکید کرد.
“سوزان کالینز” سناتور جمهوریخواه از ایالت مین، رویکرد بایدن در این روند انتصاباتی را در «بهترین حالت ناشی از دستپاچگی» توصیف کرد.
این سناتور آمریکایی گفت، هر چند از نامزدی یک زن سیاهپوست برای کسب این کرسی استقبال می کند اما تاکید بایدن برای انتصاب یک زن در دیوان عالی، روند گزینش را سیاسی کرده است.
وی در برنامه «این هفته» شبکه خبری ای بی سی اظهار داشت: این رویکرد باعث چنین برداشتی می شود که دیوان عالی آمریکا یک نهاد سیاسی همچون کنگره است، در حالی که نباید این طور باشد. بنابراین من مطمئنا از انتصاب هر کسی که بایدن تصمیم بگیرد استقبال می کنم اما  به عنوان سناتور وظیفه دارم صلاحیت افراد را ارزیابی کنم.
“راجر ویکر” دیگر سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز به مجری برنامه یک رادیوی محلی درباره گزینه احتمالی بایدن برای دیوان عالی گفت «وی احتمالا حتی یک رای تایید نیز از جمهوریخواهان دریافت نخواهد کرد. نکته طنز این انتصاب این است که دیوان عالی در حال بررسی موارد تبعیض نژادی است و با این انتصاب  فردی به این دیوان افزوده می شود که خود او در این روند نفع دارد.»
اما این اظهار نظر با انتقاد “لیندسی گراهام” سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی واقع شد که در گفت‌وگو با برنامه فیس دِ نیشن شبکه خبری سی بی اس گفت: در طول تاریخ آمریکا، فقط ۵ زن و دو مرد آفریقایی‌تبار در این دیوان عضویت داشته‌اند. اجازه دهید دیوان عالی بیشتر به معیارهای آمریکا شباهت پیدا کند اما مساله صلاحیت ها باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
بایدن گفته تا پایان ماه فوریه نامزد خود را اعلام خواهد کرد.
دیک دوربان سناتور دموکرات آمریکا و رئیس کمیته قضایی سنا نیز روز یکشنبه گفت گمان زنی های پیش از موعد درباره نامزد این انتصاب، «ناعادلانه» است.
وی با این حال از طرح بایدن برای نامزدی یک زن سیاهپوست دفاع کرد و با توجه به انتصاب دائمی در بالاترین دادگاه در آمریکا، ابراز امیدواری کرد که مخالفان گزینه رئیس جمهوری بر اساس دلایل شخصی با آن مخالفت نکنند.
استفان بریر حقوقدان دموکرات این دادگاه  روز پنجشنبه در نامه ای اعلام کرد که در اواخر سال جدید میلادی به کار خود در دیوان عالی آمریکا پایان می‌دهد و بازنشسته می‌شود.
«کتانجی براون جکسون» ۵۱ ساله و «لئوندرا کروگر» ۴۵ ساله، نامزدهای مطرح برای عضویت در دیوان عالی آمریکا هستند.

311311

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا