کهگیلویه و بویراحمد

انبوهی از وعده‌ در پل چهارم بشار/ تزریق ۱۹ میلیارد به پروژه/ شهردار؛ شرکت قزوینی بدقولی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پل چهارم یا پل سردار شهید یزدان‌پناه سال ۹۴ و در سفر محمدباقر نوبخت معاون وقت دولت تدبیر و امید با هدف رفع گره ترافیکی شهر یاسوج کلنگ‌زنی شد.

مبلغ قرارداد پل چهارم بشار ۳۵ میلیارد تومان است و تاکنون پیمانکار ۲۲ میلیارد تومان دریافت کرده اما پروژه به نتیجه نرسیده است و پیشرفت فیزیکی پروژه بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است.

 

۶ سال از زمان کلنگ‌زنی پل چهارم شهر یاسوج می‌گذرد، طی این مدت چندین بار وعده داده شد که پل به سرانجام می‌رسد و آخرین وعده افتتاح پروژه مهرماه بود اما تا امروز که ۱۰ آذر ماه است خبری از افتتاح این پروژه نیست.

به همین منظور معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه رسانه‌ها و شهردار یاسوج از این پل بازدید کردند.

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به اینکه پروژه پل چهارم بشار از سال گذشته تاکنون ۱۹ میلیارد تومان به پل چهارم اختصاص داده شده گفت: علی‌رغم تزریق خوب اعتبارات پروژه هنوز تکمیل نشده است.

 

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چند بار وعده داده شد که پروژه در فلان تاریخ تمام و افتتاح می‌شود اما بخشی از پروژه هنوز مانده است.

وی با بیان اینکه تاخیر در تکمیل این پروژه جایز نیست، خطاب به پیمانکار گفت: این پروژه در شرایط نامناسب اعتباری بیشترین پول را گرفته بقیه پول هم به این پروژه تزریق می‌شود اما طولانی شدن روند کار به ضرر دستگاه متولی و مردم است لذا بیشتر از این نباید پروژه به طول انجامد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه زیبنده نیست وعده‌ افتتاح این پروژه را به مردم بدهیم اما در آن زمان پروژه افتتاح نشود، افزود: دفتر فنی و حوزه مدیرکل شهری و شوراهای استانداری وقت بگذارند و مدام از این پروژه سرکشی کنند تا پروژه هر چه سریعتر تکمیل شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پل چهارم اولین پروژه عمرانی استان به لحاظ پرداختی‌ها بود، گفت: معاونت عمرانی حمایت لازم را از پیمانکار و شهرداری یاسوج انجام می‌دهیم به شرط آنکه وعده‌ها عملیاتی شود.

 

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری یاسوج تاریخ قطعی افتتاح پل چهارم بشار را اعلام کند و همه تلاش خود برای به سرانجام رسیدن این پروژه مهم را به کار بگیرد.

در ادامه نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه پل چهارم بشار شارژ مالی خوب شده گفت: پروژه به لحاظ مالی و پیشرفت فیزیکی شرایط خوبی دارد.

وی دلیل تاخیر در رسیدن تیرهای پل را بدقولی شرکت سازنده در قزوین دانست و گفت:شرکت سازنده تیرها در قزوین همکاری نکردند و از تحویل تیرها در تاریخ مقرر امتناع کردند که گلایه و انتقادات ما را در پی داشت و ما را از برنامه زمان‌بندی عقب برد.

وی بیان کرد: تا زمان رسیدن تیرها دست روی دست نگذاشته و زیرگذر پل از سمت بلوار رجاء را تکمیل کردیم. تیرها هم دور روز پیش تخلیه و سریع نصب شدند که ظرف ۷ روز کاری همه این تیرها نصب و بتون‌ریزی پروژه انجام می‌شود.

شهردار با اشاره به طلب بالای پیمانکار گفت: از پیمانکار برنامه زمان‌بندی دو ماهه گرفتیم که طی این مدت پروژه به سرانجام برسد، که تلاش می‌کنیم پروژه طی تا اتصال به منطقه سروک انجام و در  مدت تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

 

به گزارش فارس؛ اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد هم چشم‌انتظار وعده دو ماهه شهرداری برای افتتاح پل خواهند ماند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا