مازندران

امیدواریم شاهد قطع گاز خانگی مازندران در زمستان نباشیم

امیدواریم شاهد قطع گاز خانگی مازندران در زمستان نباشیم

به گزارش recive از مازندران، مقدم بیگلریان در نشست خبری با بیان اینکه مصرف بهینه گاز باید یک الزام عمومی باشد، اظهار داشت: دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه بوده و در شرایط خاص امروز نیاز است همه بر رعایت آن بکوشیم. چرا که مازندران در انتهای خطوط و شبکه گازرسانی قرار دارد و نیاز هست صرفه جویی در این استان بیشتر از استان های دیگر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت اصول ایمنی به ویژه در بخش اتصالات، دودکش ودریچه ها گازهای خانگی باید مورد توجه مشترکین باشد، افزود: حفظ ایمنی مشرکین از الویت برنامه شرکت گاز مازندران است تا خدای نکرده اتفاقات ناخوشایندی رخ ندهد

سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به بیشتر بودن نرم مصرف گاز خانگی در استان نسب به سایر استان های کشور بیان کرد: طبق آمارها ۷۴ درصد از مصارف گاز استان در بخش خانگی است و ما برای اینکه در فصل سرما با کمبود گاز روبرو نشویم نیاز هست الگوهای مصرف را بیشتر رعایت کنیم.

بیگلریان با بیان اینکه ۵۹ شهر و ۲ هزار و ۳۶۱ روستا تا پایان سال ۹۹ در مازندران از نعمت گاز برخوردار شدند، گفت: از ۲ هزار و ۹۷۰ روستایی که در استان قابلیت گاز رسانی دارند ۲۴۴۷ روستا گازرسانی شده اند و مابقی در حال پیگیری و در دست اجراست.

وی تعداد خانوارهای بهره مند از نعمت گاز در مازندران را ۶۲۵ هزار خانوار شهری و ۴۳۵ خانوار روستایی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۴۱۷ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد که نرخ بهره مندی گاز در حوزه شهری ۹۹.۹ درصد و در حوزه روستایی ۹۵ درصد است. همچنین ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ اشتراک عمومی و ۱۳ هزار و ۸۰۰ اشتراک صنعتی در استان وجود دارد.

سرپرست شرکت گاز مازندران درباره برنامه های این شرکت برای تامین سوخت زمستانی اظهار کرد: پروژه های مختلفی به همین منظور و برای افزایش ظرفیت های گازی استان در دست اجرا داریم و پیش بینی ما این است آمادگی لازم برای تأمین گاز پایدار و در شرایطپیک مصرف داشته باشم. مانورهای لازم برای آمادگی انجام شد، جلسات و هماهنگی های لازم برگزار گردید و امیدواریم بدون مشکل خاصی فصل سرما را سپری کنیم.

بیگلریان در ادامه از اهمیت بهینه سازی موتورخانه‌های مشترکان گفت و گفت: با اینکه هزینه های کامل این بخش را در عایق کاری موتورخانه ها، نصب رسوب گیر، تنظیم مشعل، و… پرداخت می کنیم اما استقبال در حد انتظارات ما نبود و تاکنون ۵۰۰ ثبت نام انجام شد که ما با مکاتباتی که با تهران انجام داده ای در پی بهبود حمایت و خدمات دهی در این بخش جهت جذب مشترکان بیشتر هستیم. متقاضیان می توانند در سایت مذکور در شرکت گاز نام نویسی کنند و از خدمات مربوطه که توسط شرکت های معتبر و مورد تایید موسسه استاندارد صورت می پذیرد بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما این بود که علیرغم محدودیت های بودجه ای تلاش کردیم با کمک نمایندگان مجلس در بخش گازرسانی روستاها اقدامات موثری انجام دهیم. همچنین در بخش کمک به خانوارهای کم بضاعت، زنان سرپرست خانوار، معلولان و… نیز خدمات مناسبی ارائه شد.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه ۲۲ نوع خدمت را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می کنیم، افزود: تمام تلاش ما این است که پروژه های در دست اقدام خود را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.

بیگلریان درباره ارائه خدمات احتمالی به مناطق سردسیر و کوهستانی استان گفت: تعرفه های گاز بر اساس اقلیم های اعلام شده تعیین می گردد و تعیین اقلیم کار ما و شرکت ملی گاز نیست بلکه سازمان هواشناسی مرجع تعیین کننده است و لحاظ کردن این موضوع نیاز به مصوبه هیات وزیران دارد. بر اساس آنچه که به ما اعلام شد مازندران در اقلیم ۳ قرار دارد و گازبها نیز بر همین اساس صورت می پذیرد.

وی در ادامه اعلام کرد: ۵۷ مدرسه با ۳۵۷ کلاس در راستای بهینه سازی سوخت مدارس و استفاده از بخاری‌های هرموتیک به سیستم گرمایش مجهز شدند. البته این رقم بر اساس سهمیه ای بود که برای مازندران اعلام شد.

سرپرست شرکت گاز مازندران در پاسخ به خبرنگار تیرنگ مبنی بر افزایش گزارشات در ارقام گازبهای برخی مشترکان و کندی روند اصلاح آن بیان کرد: ممکن است گاهی در درج رقم های گازبها اشتباهاتی رخ دهد که مردم می توانند از طریق شماره های اعلام شده در پیامک قبض گاز نسبت به اصلاح آن اقدام کنند و شرکت گاز نیز موظف به پیگیری در اسرع وقت هستند تا در این شرایط کرونایی مردم مجبور به پیگیری حضوری نشوند

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا