کرمان

امام جمعه رفسنجان: سردار «شهید سلیمانی» بزرگترین اسطوره نظامی قرن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امشب در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد علی‌بن موسی‌الرضا(ع) شهر رفسنجان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، گرامیداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی و گرامیداشت ارتحال علامه مصباح یزدی  اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی مرد مبارزه با کفر و استکبار جهانی و سردار پرافتخار جبهه مقاومت بود.

وی بیان کرد: در آموزه‌های دینی ما، در آیات و روایات و سیره عملی اولیاء الهی یک جایگاه فاخر، بلند و ستودنی برای شهید و شهادت قائل شدند؛ هم از نظر فقهی، هم کلامی و اعتقادی شهدا جایگاه ممتازی دارند.

امام جمعه رفسنجان افزود: خداوند می‌فرماید «به کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند نگویید مردند و به ذهن خود هم نگذارید خطور کند کسی که در راه خدا کشته شده جزو مردگان است؛ بلکه آنها زندگان هستند و نزد پروردگانشان روزی می‌خورند».

عسکری خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن جایگاه مجاهدان فی سبیل‌الله را مشخص می‌کند و می‌فرماید اگر دفاع از دین خدا و جهاد و مبارزه نباشد، حتی مسیحیان و یهودیان و… نمی‌توانستند در معابد خود به پرستش خدا بپردازند.

وی تصریح کرد: اگر امروز مردم ایران، عراق، سوریه و لبنان و مردمی که در غرب آسیا هستند، با آزادی و سربلندی زندگی می‌کنند، هرکدام از ما مدیون فداکاری‌های مدافعان اسلام هستیم و سردار سلیمانی یکی از مدافعان اسلام بود و در جبهه مقاومت در غرب آسیا تلاش کرد.

عسکری ابراز کرد: شهید سلیمانی با سلاح از دین خدا دفاع کرد و مرد میدان بود، حضرت زهرا (س) با بیان و مرحوم علامه مصباح یزدی با علم و قلم از اسلام دفاع کرد.

وی بیان داشت: بزرگترین اسطوره نظامی در قرن حاضر سردار سلیمانی بود.شهید سلیمانی از سردار سلیمانی مهم‌تر شده است.امروز شهید سلیمانی کارآیی بالاتری دارد و برای تنویر افکار عمومی، ارتفاع اندیشه‌ها، اجتماع قلوب و دفاع از اسلام و قرآن اثرش از سردار سلیمانی بیشتر است و او جان‌ها و دل‌ها را تصرف کرده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب/م

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا