خراسان رضوی

امام جمعه دماوند: عرصه فرهنگی شهرستان باید افزایش پیدا کند/حمایت شورای فرهنگ از نویسندگان دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودهن؛ چهارمین نشست منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی شرق استان تهران ظهر امروز به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد.

این نشست با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، فرمانداران شهرستانهای دماوند و پردیس و ائمه جمعه شرق استان تهران، جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان فیروز کوه، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی شرق استان تهران در اردوگاه سیدالشهدا(ع) در شهر آبعلی برگزار شد.

ائمه جمعه شهرستان های دماوند و فیروزکوه، آبسرد و رودهن و همچنین فرمانداران شهرستان دماوند و پردیس و دیگر مسؤولان گزارشی از شورای فرهنگ عمومی خود را ارائه کردند.

رونمایی از بزرگترین نمایشگاه کتاب در دماوند

حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در این مراسم بیان کرد: از سال گذشته تا کنون ۶۹ موضوع شورای فرهنگی مصوب شد و بیش از ۲۰۰ نویسنده با ۳۵۰ کتاب که از برخی استان های کشور بیشتر است مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: بزرگترین رونمایی نمایشگاه کتاب با ۱۵۰ نویسنده و بالغ بر ۲۰۰ مورد برگزار شد.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: در شهرستان دماوند ۱۲ دانش آموز نویسنده با بیش از ۲۰۰ کتاب وجود دارند که عضو سرای اهل قلم هستند و با ارتقا فرهنگ می توان گسترش ترویج کتاب خوانی را داشته باشیم.

وی افزود: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا عرصه فرهنگ در شهرستان دماوند افزایش پیدا کند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه نیز در ادامه بیان کرد: فیروزکوه یک شهرستان سنتی و کهن با حدود ۴۸۰ شهید، تعداد زیادی جانباز و آزاده است.

وی ادامه داد: موضوع گردشگری یکی از معضلات شهرستان فیروزکوه است که باید فرصت باشد اما تهدید است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: اداره گردشگری مشکل دارد و ساماندهی و زیر ساخت های لازم در فیروزکوه وجود ندارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در چند روستا شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است تا مردم در مورد فرهنگ برنامه ریزی کنند و در موضوع گردشگری هم کمک کنند.

ضرورت تجدید نظر در قانون ایجاد سازمان‌های فرهنگی وهنری در شهرداری‌ها

مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند نیز در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ چتر بزرگی است که باید بر سرهمه حوزه‌های جامع قرار گیرد.

وی ادامه داد: فرهنگ هر جامعه بیانگر جهان‌بینی مردم است و خوشبختانه فرهنگ اسلامی در همه ابعاد زندگی مردم کشور ما ورود پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با توجه به موضوع لزوم در نظر گیری جمعیت درخصوص ایجاد سازمان‌های فرهنگی و هنری در شهرداری‌ها، عمده شهرداری‌های شرق استان به دلیل شرایط جمعیتی نمی‌توانند از ردیف‌های بودجه‌ای در زمینه فرهنگ استفاده کنند و در این راستا تجدیدنظر در قانون راهگشا خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و بانوان، فعالیت‌های خوبی در شهرستان دماوند انجام شد که از این میان می‌توان به برگزاری انتخابات باشکوه ۱۴۰۰ با اجرای همایش‌‌های مختلف اعم از همایش رای‌ اولی‌ها با حضور گسترده این قشر از جامعه اشاره کردکه گامی موثر در ایجاد احساس مسئولیت‌پذیری در رای‌اولی‌ها به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: از دیگر موضوعات حائز اهمیت، تعیین تکلیف وضعیت پشتوانه بودجه‌ای درخصوص شوراهای اسلامی شهرستان و قرارگیری موضوعات محلی و منطقه‌ای در کنار سیاست‌های استان، درگرو توجه به موضوع تامین بودجه است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا