ایلام

امام جمعه ایلام: ترویج فرهنگ نماز موجب کاهش هزینه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری recive از ایلام، صبح امروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در جلسه شورای اقامه نماز استان که با حضور استاندار ایلام و اعضای این شورا برگزار شد، اظهار کرد: در نظام اسلامی خداوند متعال توفیقی به همه ما و مسوولان داده است که در خدمت نماز باشیم.

وی افزود: با توجه به بحث شیوع کرونا، برگزاری نماز جماعت در مساجد، حسینیه‌ها و در ادارات در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تا حدودی مورد غفلت واقع شده بود و امروز نیار است که  به شرایط قبل از کرونا در زمینه برگزاری نماز جماعت برگردیم.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از شاخص‌های نظام اسلامی اقامه نماز بر روی زمین است، گفت: در آیات قرآن کریم آمده است که اگر انسان‌های مومن بر روی زمین تمکن پیدا کنند اقامه کننده نماز است، در نظام اسلامی، خداوند متعال این تمکن را به ما ارزانی کرده است، امروز ترویج فرهنگ نماز منحصر به ادارات و مساجد نیست و باید همه مسوولان در حوزه‌های مختلف به ترویج این فریضه الهی بپردازند.

وی یادآور شد: نماز زیربنای جامعه اسلامی است، اگر نتوانیم جامعه را نماز خوان کنیم، آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به دنبال خواهد داشت، نماز ذکر خداست و ارتباط با خداوند متعال است، اگر این ارتباط با خدا ایجاد شد، خودخواهی و منیت در جامعه کاهش خواهد یافت و خیلی از هزینه‌های که ما برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود را نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه به دلیل ترک فریضه الهی نماز است، یادآور شد: در مدارس و دانشگاه‌ها، حوزه‌های اداری و محلات باید در زمینه ترویج فرهنگ نماز تلاش کنیم، امروز باید شروع کنیم و اولویت ارتباط ما و آشتی ما با خدا، نماز است و این ظرفیت وجود دارد که فریضه نماز در سطح جامعه بیش از پیش ترویج یابد.

وی بیان کرد: در برخی از بیمارستان‌های استان مکان مناسبی برای نماز خواند فراهم نشده است و اگر هست استفاده صحیح برای نماز خواندن از آن نمی‌شود، لازم است که در بیمارستان جدید ایلام، مکانی مناسب برای نمازخانه طراحی شود، یکی از مشکلات دیگر در بحث نماز، نماز خانه‌های بین راهی است که باید مورد توجه دستگاه‌ها و مسوولان مربوطه قرار گیرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به تدوین سند توسعه و ترویج فرهنگ نماز استان برای ۵ سال آینده، ابراز کرد: در تدوین سند ۵ ساله اقامه نماز باید زیرساخت‌های مورد نیاز پیش بینی شود و ضرورت دارد که همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و به نحو شایسته‌ای، این سند تدوین شود.

الزامی شدن دایر کردن نمازخانه در بیمارستان‌های ایلام

استاندار ایلام نیز در این نشست، با بیان اینکه  ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به فراهم کردن زیرساخت‌ها و اقامه نماز اقدام کنند، اظهار کرد: دایر کردن نمازخانه در سطح بیمارستان‌ها که مراجعه کنندگان زیادی دارند، باید الزامی شود.

وی افزود: بعضی از اتوبوس‌ها در سفرهای خارج استان برای اقامه نماز صبح مسافران توقف نمی‌کنند که اداره حمل و نقل باید نظارت‌هایش را در این زمینه بیشتر کند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در مسافرخانه‌های بین راهی متاسفانه مکان‌های نامناسبی را برای اقامه نماز اختصاص می‌دهند که به اداره میراث فرهنگی و حمل و نقل پایانه‌ها باید نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا