خوزستان

اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی

اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری recive از آبادان؛ خطیب نماز جمعه خرمشهر، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه سیاست های اقتصادی، تصمیم سازی و تصمیم گیری مجلس و دولت انقلابی قرار گیرد، افزود: اقتصاد مقاومتی؛ تنها راه مقاوم شدن اقتصاد در برابر فشارهای دشمن، پیشرفت اقتصادی، حل مشکل تورم، رکود و بیکاری است.

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای استفاده از همه‌ ظرفیت‌ های دولتی و مردمی دانست و تصریح کرد: آیا این امر محقق شده است؟، ما در خرمشهر دارای ظرفیت های بسیاری از جمله منطقه آزاد، بندر و دریانوردی، پایانه شلمچه، رودخانه کارون، راه آهن، حمل و نقل دریایی، شهرک صنعتی و صنایع تولیدی و شرکت های متعدد، صنایع دریایی، کشاورزی، گردشگری، مراکز آموزش عالی و… هستیم.

حجت الاسلام عادل پور، یادآور شد: متاسفانه دو ظرفیت جذب دانشجوی عراقی در مراکز آموزش عالی و ایجاد زمینه توریست درمانی در منطقه مغفول مانده است.

وی ادامه داد: سهولت در کسب کار و حمایت از کارآفرینان و میدان دادن به نخبگان در صنعت، تجارت و کشاورزی و همچنین جذب سرمایه گذار شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است. مشکل ما عدم اقبال سرمایه گذاران است، لذا باید علت یابی شود.
 
امام جمعه خرمشهر در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عدم تعیین تکلیف ابلاغ حکم مدیر عامل منطقه آزاد اروند، تاکید کرد: عدم تحقق ابلاغ حکم مدیرعامل این سازمان مشکلات منطقه را پیچیده تر کرده است، پروژهای بسیار حیاتی برای مردم مانند آب و فاضلاب در بند شرقی سرحانیه، بهسازی معابر در بند شرقی عباره، ۹۰هکتاری، طالقانی، کوی کارمندان، کوی ارمغان و برخی دیگر از معابر سطح شهر از جمله ساحل سازی کارون، طرح اتوبان خلیج فارس درجاده نظامی و… معطل ابلاغ حکم مدیرعامل مانده اند. 
 
وی اضافه کرد: اختلاف نظر باعث بوجود آمدن چنین وضعیتی برای مردم این منطقه شده است، اختلاف نظر تاکی؟ تا کجا؟ مردم چه گناهی کرده اند؟ و این نیز شایسته دولت انقلابی نیست.

حجت الاسلام عادل پور تاکید کرد: ما از رئیس جمهور محترم می خواهیم که به موضوع ورود کرده   به این وضع خاتمه دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به گلایه مقام معظم رهبری به عدم رعایت برخی نکات در برجام طی سال های ۹۴و ۹۵ اشاره کرد و ابراز داشت: اگر آن نقاط مراعات می شد ما دیگر شاهد سوء استفاده دشمن نبودیم، ایران با برنامه و قاطعیت وارد مذاکرات شده است، اما نباید به طرف غربی اعتماد کرد.

خطیب نماز جمعه خرمشهر با بیان اینکه آمریکا و اروپا سابقه کاری بدی از خود نشان داده اند، گفت: اینکه در لحظه آخر دبه در می آورند، دولت می بایست با قاطعیت انقلابی همانگونه که مقام معظم رهبری خواسته اند با غربی ها برخورد کند.

وی همچنین در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به آسفالت مسکن مهر از مدیر مسکن و شهرسازی، فرماندار ویژه و نماینده شهرستان خرمشهر تقدیر کرد و بیان داشت: این پروژه می بایست هرچه سریعتر تکمیل شود، وزارت مسکن باید مناطق بیشتری را به عنوان مناطق فرسوده در خرمشهر تعریف کند.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهر خرمشهر، گفت: بیش از شش ماه از تشکیل  شورای شهر ششم می گذرد و کمتر شش ماه بیشتر باقی نمانده که این شورا یک ساله شود. مردم، نخبگان و امام جمعه بعد از یک سال حق خواهند داشت راجع به عملکرد وکارایی شورا اظهار نظر وارزیابی کنند، لذا شورا می بایست هرچه در توان دارند بکار گیرد. البته کارهایی آغاز شده اما کافی نیست.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا