اصفهان

افزایش 46 درصدی دستگیری سارقان در مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، رضا محمدی صبح امروز در نشست خبری نیروی انتظامی به مناسبت هفته ناجا‌‌ گفت: نیروی انتظامی در همه سطوح، برنامه‌ها، مناسبت‌ها و مأموریت‌های مختلف به‌صورت میدانی حضور پیدا می‌کند و با هماهنگی‌های بین بخشی و استفاده از پتانسیل سایر دستگاه‌ها، همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی تلاش بسیار مؤثری انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه گفت: نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از وقوع و کشف جرم و مقابله با عناصر نامطلوب در سطح جامعه و همچنین برخورد با سوداگران مرگ و توزیع‌کننده گان مواد مخدر به‌صورت ویژه مأموریت خود را پیگیری می‌کند و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همواره تأکید می‌کنیم اینکه امنیت تولید اجتماعی است و همه آحاد در ایجاد و تولید امنیت نقش به سزایی دارند.

وی با اشاره به خدمت بی‌منت و خالصانه نیروی انتظامی بیان کرد: امنیت فردی و عمومی در جامعه با توجه به نوع همکاری و مشارکت آحاد مردم است به این معنا که هر فردی در جامعه نسبت به امنیت فردی خودش و نسبت به امنیت جامعه، باید پاسخگو بوده و احساس مسؤولیت کند. در این راستا نیروی انتظامی در جهت جلب رضایت مردم با ارائه خدمات بی‌منت و خالصانه توانسته است امنیت عمومی را به‌خوبی فراهم نماید.

رضا محمدی در ادامه گفت: یکی از مباحثی که در جامعه وجود دارد، مصادیق و تهدیدهای امنیتی است که جزو دغدغه‌های شهروندان می‌باشد که برای این منظور نیروی انتظامی شهرستان مبارکه توانسته است با ارزیابی دقیق و نیازسنجی امنیتی برگرفته از رویکرد پلیس محله محور معضلات و آسیب‌های محلات را شناسایی و بر اساس قانون برخورد قاطع و قانونی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه افزود: ما در مجموعه نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی توانسته‌ایم تمامی شاخص‌ها و مؤلفه‌های امنیتی که بر اساس قاعده تعیین‌شده‌ی ناجا است ا به‌خوبی تأمین نماییم و همان‌طور که می‌دانید مأموریت‌های ما طی مدت گذشته متأثر از اطلاع بیماری کرونا بود و در این راستا هم ما بیش از پنج هزار میزان خدمت به سایر دستگاه ها ارائه دادیم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی نیروی انتظامی شهرستان مبارکه گفت: در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی هم تأکید ما این است که اقدامات فرهنگی از طریق دستگاه‌های فرهنگ‌ساز و نهاد‌های فرهنگی صورت پذیرد و قطعاً اقدامات فرهنگی اثرگذارتر از حضور فیزیکی پلیس است.

رضا محمدی در ادامه گفت: نهادهای متولی و فرهنگ‌ساز اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از وقوع جرائم لحاظ کنند. شهرستان مبارکه علی‌رغم پراکندگی جغرافیایی و داشتن محورهای مواصلاتی مختلف، با شرایط بسیار مطلوب امنیتی مواجه است، به‌گونه‌ای که امروز به‌جرئت می‌توان گفت شهروندان شهرستان مبارکه بیش از 98 درصد احساس امنیت می‌کنند و این با تلاش و همکاری سایر دستگاه‌ها به‌ویژه تلاش همکاران تلاشگر نیروی انتظامی به وجود آمده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه افزود: در حوزه‌ی کالای قاچاق و انهدام باندهای قاچاق ۲۳ درصد افزایش کشفیات را داشتیم و در حوزه دستگیری سارقین ۴۶ درصد افزایش دستگیری و در حوزه مواد مخدر ۳۲ درصد افزایش دستگیری سوداگران مرگ را داشتیم.

وی با اشاره به معضلات فضای مجازی گفت: فضای مجازی در حال حاضر یک جزیره‌ای است برای دسترسی برخی افراد خارج از حوزه سرزمینی ما که اقدامات احیاناً مخربی را القا می‌کنند و باعث کاهش احساس امنیت می‌شوند که درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت‌های پلیس، این عوامل را شناسایی و با آنها برخورد کنیم و در حال حاضر با خیلی از این عناصر برخورد جدی کرده‌ایم.

انتهای پیام/63110


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا