سمنان

افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به افزایش چشمگیر پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی و رایگان، رسالت تربیت تکنسین مهارتی و آچار به دست را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته‌شدگان در هر چهار دانشکده این دانشگاه خبر داد و گفت: ۲۰ رشته جدید منطبق بر نیاز صنعت و بازار به سبد رشته‌های موجود این دانشگاه در سال گذشته و سال تحصیلی جدید اضافه شده است.

نقدی علت افزایش پذیرش این دانشگاه و استقبال دانشجویان را تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز ایجاد فرهنگ مهارت‌آموزی در خانواده و جامعه دانست و گفت: زمینه‌های لازم برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان در این دانشگاه فراهم شده است.

وی افزود: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان در سامانه بوستان به‌صورت الکترونیکی انجام گرفت و در مرحله بعد دانشجویان پذیرفته‌شده به‌صورت تقسیم‌بندی شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به دانشکده‌های محل قبولی مراجعه حضوری داشتند و مدارک خود را تحویل دادند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای دانشجویان غیربومی استان گفت: با هماهنگی‌های صورت پذیرفته، مدارک آنها از طریق پست به دانشکده‌های محل قبولی ارسال می‌شود.

نقدی علت اصلی استقبال پرشور و جهش ورودی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان را آمار ۶۵ درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دانست.

وی افزود: علت میزان اشتغال بالای این مجموعه دانشگاهی فراگیری دروس مهارتی در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش‌ به‌عنوان ورودی اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در این دانشگاه و سطح توقع پایین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است که در قالب تکنسین و کارشناس وارد بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا