چهارمحال و بختیاری

افزایش ۲.۵ برابری فوتی های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری

افزایش ۲.۵ برابری فوتی های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری recive استان چهارمحال وبختیاری، دکتر احمدی در برنامه زنده تلویزیونی شب های بام ایران گفت: نزدیک به دو سال است کرونا مهمان ناخوانده همه دنیا، مردم را در کشورهای جهان درگیر کرده است.
وی افزود: ویروس کرونا در این دو سال جهش های زیادی داشته که تاکنون به طور غالب، با ۵ جهش اصلی شامل گاما، بتا، آلفا، دلتا و امیکرون شایع و همه گیر شده است.
‌ دکتر احمدی ادامه داد: دو زیرگونه این ویروس با قدرت سرایت پذیری بالا، از واکسن و آنتی بادی گریزان است و با ماندگاری طولانی بر روی لباس، پلاستیک و سطوح باعث می‌شود به راحتی از فرد ناقل و حتی بدون علایم، به دیگران منتقل شود.
وی اظهارداشت: در چهارمحال و بختیاری بر اساس نمونه گیری های انجام شده است از مراجعه کنندگان، از هر دو نفر یک تست و در برخی شهرستان‌ها از هر ۳ نفر یک تست مثبت کرونایی گزارش می‌شود.
دکتر احمدی یادآور شد: با شروع پیک ششم شیوع بیماری کرونا فعالیت مرکز بهداشت، خانه بهداشت و به ویژه بیمارستان ها دوچندان شده است.
وی گفت: در حال حاضر در همه بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بیمار کرونایی
وجود دارد.
سرپرست مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین فوتی در هفته جاری ۲.۵ برابر نسبت به هفته قبل افزایش یافته است و پیش‌بینی شده میزان مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در روزهای آتی نیز افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۷۷۰ نفر فوتی کرونا در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۵۰۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال بوده که حدود ۸۰ درصد آنها دارای بیماری‌های مزمن شامل فشار خون، دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.
دکتر احمدی یادآور شد: به علت سرایت پذیری و واگیری بالای امیکرون در پیک ششم بیماری کرونا، از آنچه فکر می‌کنید به ما نزدیکتر است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا