آذربایجان شرقی

افزایش چند برابری نرخ گازبهاء صنایع را غیرمتعارف است / ضرورت آزادسازی نرخ حامل های انرژی به صورت تدریجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تنها مصرف کننده واقعی، فشار ناشی از آزادسای ناگهانی نرخ حامل‌های انرژی را تحمل خواهد کرد که امیدواریم با ارسال پیشنهادات جمع بندی شده به شورای گفتگوی مرکز و طرح در آن شورا، موضوع به گوش دولت و مجلس رسیده و در این راستا چاره اندیشی شود.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های دبیرخانه شورای گفتگوی استان در بررسی کارشناسی مباحث مطرح شده گفت: همچنین قدردانی ویژه از دیگر دستگاه های دولتی و قضایی استان داریم. طی سال ۹۸ و ۹۹، حداقل ۱۰۰ واحد تولیدی که تعطیل شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و با توجه به مصوبه شورای گفتگو، بانک ها مگر در موارد ضروری، علیه واحدهای تولیدی عمل نکرده و آنها را تحت فشار قرار نداده اند.

پورمحمدی همچنین با قدردانی از تلاش های تمام فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان کشور گفت: کسانی که در سال های بعد از انقلاب در کشور مانده و با تمام تلاش خود، در پی افزایش تولید و حمایت از مقوله صنعت و تولید بوده اند، جز در موارد استثنایی، هیچگاه افراد خیانت پیشه ای برای کشور نبوده و در عوض تمام تلاش خود را برای اعتلای کشور به کار گرفته اند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: روند برخی واگذاری های واحدهای صنعتی در کشور و حتی در استان، گاه مشکل داشته و واگذارشونده ها اهلیت لازم را نداشته اند و بدین ترتیب کارخانه ای که برند یک شهر بوده، به تعطیلی کشیده شده است.

وی، اقتصاد استان آذربایجان شرقی را اقتصادی بر مبنای بخش خصوصی دانست و گفت: البته در این مدت همکاری خوبی بین مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان شکل گرفت که کاهش نرخ بیکاری، افزایش صادرات و همچنین بالا رفتن تعداد پروانه های بهره برداری از جمله نتایج این همکاری بوده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا