یزد

افزایش سه میلیاردی درآمد موقوفات میبد/ شهرستان‌ میبد پیشگام در عرصه وقف

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، خلیل دلاوری در گفتگویی رسانه ای با خبرنگاران با اشاره به ثبت ۱۰ وقف جدید در این شهرستان اظهار داشت: این وقفیات شامل یک باب مغازه برای عید غدیر، توسعه مساجد، حسینیه و تکیه هستند.

وی با بیان اینکه میبد از شهرستان‌های پیشگام و مهم در عرصه وقف استان است، افزود: اوقاف در کار‌های عام المنفعه مشارکت مطلوبی داشته و نمونه آن واگذاری ۱۴۸ مورد از اراضی وقفی در سال‌های گذشته به آموزش و پرورش و بهداشت درمان است که بر روی آن‌ها ۱۲۰ مرکز آموزشی و ۲۸ مرکز سلامت احداث شده است.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه میبد با اشاره به افزایش قابل توجه درآمد موقوفات عنوان کرد: سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۴۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و در راستای نیت واقفان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه وقف نهادی تأثیرگذار در توسعه استان و کشور است و می تواند بهترین کمک برای دولت و دولتمردان باشد ادامه داد: همچنین سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی به تعداد چهار هزار بسته را در ایام کرونا بین نیازمندان توزیع کردیم.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه میبد با بیان اینکه آثار و برکات وقف در جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست گفت: وقف در همه زمینه ها وارد شده و به کمک جامعه آمده و باید در ترویج و گسترش فرهنگ وقف بکوشیم.

وی افزود: باید فعالیت‌های اوقاف و کارکردها و آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی کنیم و بهترین تبلیغ برای سنت حسنه وقف اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش، معرفی وقف‌های احیا شده و تلاش هرچه بیشتر در جهت احیا رقبات وقفی است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا