یزد

افتتاح بزرگترین نهالستان زیتون به نام سردار دلها

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، جم رز، در حاشیه افتتاح نهالستان حاج قاسم با بیان این‌که این نهالستان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در مسیر جاده یزد – تفت مورد بهره برداری قرار گرفته است، اظهار کرد: هر ایرانی می‌تواند، در  این نهالستان به یاد شهدای انقلاب و مدافعان حرم نهال زیتون غرس کنند و هر نهال هم‌دارای شناسنامه بین المللی در بستر فناوری بلاکچین است.

وی به موضوع سرمایه گذاری جمعی در این نهالستان اشاره کرد و افزود: نهالستان یادشده در مجموع الگویی برای استفاده از فناوری‌های نوین مالی است و افراد با کاشت حتی یک نهال به یاد والدین یا به نام فرزندان خود و یا رویدادهای خاص می توانند در توسعه این نهالستان مشارکت کنند.

مدیر فناوری‌های نوین مالی و فرصت‌های سرمایه گذاری کشور گفت: افراد برای سرمایه گذاری در کاشت یک اصله نهال و هزینه نگهداری آن که تا ثمر دهی درخت ۵۰۰ هزار تومان پرداخت و به مدت ۲۰ سال از ثمره آن استفاده کنند، و سالانه با تضمین بیمه از منافع هر درخت زیتون که حدودا ۲۰ کیلوگرم ثمر می دهد، بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این درختان قابلیت انتقال و واگذاری دارند و علاوه بر آن تحت پوشش بیمه هم قرار می گیرند و مردم می توانند با تضمین بیمه در این زمینه مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

جم رز خاطرنشان کرد: در روش کاشت متراکم زیتون روغنی در هر هکتار یکهزار و ۲۵۰ اصله نهال کاشته می شود و در مرحله نخست برای کاشت یک میلیون اصله نهال زیتون در ۷۰۰ هکتار زمین برنامه ریزی شده و سرمایه گذاری برای ۵۰۰ هکتار از سوی  یک مؤسسه فناوری هوشمند تأمین و ۲۰۰ هکتار هم قابل سرمایه گذاری از سوی علاقه مندان است.

وی ادامه داد: به ازای هرهفت اصله نهال زیتون، یک واحد رمزدارایی زر هوشمند با پشتوانه بیمه زندگی رمزپایه به متقاضیان ارایه می شود که قابلیت انتقال و تبادل در شبکه های بلاکچین ملی و بین المللی را داراست.

مدیر فناوری‌های نوین مالی و فرصت‌های سرمایه گذاری کشور خاطرنشان کرد: این اقدام می تواند به عنوان الگویی موفق برای مشارکت و تأمین سرمایه جمعی در توسعه پروژه های ملی و زیرساخت های یزد با بهره گیری از فناوری های نوین مالی در کشور باشد.

انتهای پیام/الف/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا