سمنان

اعضای مجلس دانش آموزی استان سمنان باحضور مسؤولان استانی گردهم آمدند

اعضای مجلس دانش آموزی استان سمنان باحضور مسؤولان استانی گردهم آمدند

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان احمد ریواده، معاون سیاسی استاندار سمنان در این نشست گفت: دانش‌آموزان، رکن اصلی و اساسی حوزه پیشرفت کشور هستند و موثرترین و مهم‌ترین حوزه برای پیشرفت کشور، آموزش و پرورش است که سرمایۀ اصلی آن دانش‌آموزان هستند.

وی با اشاره به جهاد تبیین، اظهار کرد: در این راستا ما باید همواره به یاد شهدا بوده و پیام شهیدان را انتقال دهیم.

ریواده با بیان اینکه نسل دهه هشتاد و نود از هوش سرشاری برخوردار بوده و تحلیل های درستی از وضعیت موجود ارائه می دهند، اظهار کرد: موثرترین ابزار اعتمادسازی؛ عمل‌گرایی است که باید تصمیمات خوب اتخاذ شده را به مرحله عمل و اجرا برسانیم.

وی نا امید کردن را مهم‌ترین‌ مؤلفه و شاخصه بارز ایران ستیزی عنوان کرد که امروز در دستورکار دشمنان نظام قرار دارد و عامل اصلی اتفاقات اخیر در کشور، آمریکا و جبهه سلطه است که برای تجزیه سازی ایران اسلامی تلاش می کند و به فرموده مقام معظم رهبری، تضعیف ایران قوی هدف دشمنان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز وجود نشاط اجتماعی در تمامی عرصه ها و حوزه های زندگی لازم است و باید اجرایی شود، گفت: در این مسیر نیز ضرورت دارد از محل مشارکت های اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره برد.

وی به تمرین پیشرفت در سطح‌ مدارس تاکید کرد و از مجموعه آموزش و پرورش خواست تقویت مهارت های زندگی و مواردی که موردنیاز دانش‌آموزان ما برای قوی شدن است را مورد توجه و اهتمام جدی قرار دهد.

دکتر عادل خالقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز دانش‌آموزان عضو مجلس را مایه مباهات و افتخار استان دانست و جلسات مجلس دانش آموزی را موجب جامعه پذیری دانش آموزان عنوان کرد که باعث تمرین و کسب مهارت های اجتماعی سیاسی و بیان حرف و نظر در جمع افراد مسؤول می شود.

وی مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش را تحقق سند تحول بنیادین بیان کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی به ویژه مجلس دانش‌آموزی می تواند در بهترین مسیر برای تحقق این سند گام بردارد.

خالقی با بیان اینکه استان سمنان، خاستگاه افراد ذی نفوذ و مؤثری در سطح کشور است، گفت: امیدواریم در همین جمع ها رئیس جمهورهای انقلابی آینده تربیت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مدارس ما تئوری محور شده و با استاندارهای جهانی فاصله دارد. رویکرد اصلی ما باید مهارت پروری و کارآفرینی در مدارس باشد که انشاالله با حمایت همه مسؤولین و بسیج امکانات استانی شاهد این مهم باشیم.

اسحاق اکبری، رئیس سازمان دانش آموزی استان هم در این نشست با بیان اینکه تمامی دانش‌آموزان باید از وجود مجلس دانش‌آموزی آگاه بوده و آشنایی کافی با این ساختار داشته باشند، گفت: مجلس دانش‌آموزی، قوی‌ترین تشکل در کشور است که می تواند بازوان توانمند آموزش و پرورش در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها باشد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی خاطرنشان کرد: شما به عنوان نمایندگان دانش آموزان در این عرصه، باید از حق و حقوق آنها دفاع کنید. در عرصه‌هایی همچون مفاهیم و مواد درسی به آموزش و پرورش پیشنهاد ارائه دهید و اقداماتی که در سطح استان قابلیت اجرا دارد را شناسایی کنید.

اکبری با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی، فرصت اجتماعی شدن برای دانش آموزان فراهم می کند، افزود: فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان بسیار فرصت مهم و بزرگی است؛ چرا که می‌توانند از این طریق، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی خود را افزایش دهند. هر چقدر پیوندهای اجتماعی بین افراد در این تشکل بیشتر شود، آنها بیشتر می توانند جایگاه علمی و فکری را عمیق کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان اظهارکرد: نقطه ثقل بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند؛ بنابراین بازیابی نقش جوانان در استقرار بیانیه گام دوم می‌تواند دغدغه دیگری باشد. آموزش و پرورش توسط کسانی ارزیابی می‌شود که مشتریان این نظام هستند. شما نماینده یک جمعیت چند میلیونی هستید، پس باید صدای آنها باشید.

اکبری با بیان اینکه نمایندگی در مجلس دانش آموزی، فرصت افزایش قابلیت‌های شما و همچنین توسعه و درک اجتماعی و تعامل با دیگران و چگونگی پیگیری اهداف‌تان است، گفت: همانطور که جسم ما به تغذیه و مراقبت نیازمند است، روح ما نیز به تغذیه و مراقبت نیاز دارد و یادگیری نوعی تغذیه روح است و پرورش جان را برعهده دارد. یادگیری فراگیرترین رفتاری است که در زندگی انسان‌ها جریان دارد

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا