اخبار استانها

اعتبار حل مشکل ۱۵ روستای محروم از آب شرب خوی از محل تنش آبی کشور تامین شده است

اعتبار حل مشکل ۱۵ روستای محروم از آب شرب خوی از محل تنش آبی کشور تامین شده است

به گزارش recive آذربایجان‌غربی، اتابک جعفری در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی خوی با اشاره به اولویت ساخت مخازن آب شرب در این شهرستان افزود: ساخت این‌مخازن در اولویت است امسال یک مخزن ۵هزار مترمکعبی و دو مخزن ۱۰هزار مترمکعبی دیگر طی سالهای اینده در خوی می سازیم.
وی اضافه کرد: ۱۵ روستای محروم از آب شهرستان خوی از حوزه بودجه محل تنش آبی کشور تامین بودجه شده و مشکل آب شرب آنها امسال مرتفع شده و از آب آشامیدنی برخوردار می شوند.
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور حل معضل فاضلاب شهرک ولیعصر را از دیگر مصوبات سفر خود به خوی اعلام کرده و گفت: این مطالبه به حق مردم شهرک که سالها زمین مانده بود و خاسته نماینده محترم خوی نیز بود، با تخصیص اعتبار ۵۰میلیارد ریالی انجام می شود.
جعفری در بخش دیگر صحبت های خود به اختصاص مبلغ برای آب و فاضلاب شهرهای اقماری خوی نیز پرداخت و گفت:مبلغ ۳۰میلیارد ریال برای فاضلاب شهر دیزج دیز و مبلغ ۵۰میلیارد ریال برای فاضلاب شهر قطور اختصاص می یابد.
وی افزود: حل بحث فاضلاب روستای ولدیان و آب شرب روستای شیوان کندی و نهر روستای پارچی نیز در دستور کار شرکت آب فاضلاب قرار گرفت.
در این جلسه نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شهرستان گفت: دیدار سه باره با وزیر نیرو دولت جدید و دیدارهای چندین باره با وزیر قبلی، نشان از جدیدت بنده برای حل این بحران در حوزه آب شرب و آب روستایی و صنعتی شهرستان بوده و به کمک دولت این معضل راحل می کنیم.
عادل نجف زاده دیگر معضل خوی را عدم برخورداری قاطبه مردم از فاضلاب شهری عنوان کرده و افزود: تاکنون ۵۶درصد خانه های شهر خوی دارای فاضلاب شهری بوده و اغلب مناطق ومخصوصا حاشیه های شهر از فاضلاب بی بهره هستند.
وی به ۳۰ روستای فاقد آب اشامیدنی شهرستان خوی اشاره داشته و بیان کرد: در شان خوی به عنوان دومین شهر استان آذربایجان غربی این تعداد روستای بی بهره از آب سالم نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تامین آب شرب خوی از حقآبه سدآغ چای را از دولت و وزیر نیرو مطالبه کرده وبه جد پیگیر آن هستم و همچنین در کنار آن، سدالند مطالعاتش آغاز شده و درخردادماه پایان می یابد و اجرایی کردن ساخت این سد را به مردم این شهرستان قول داده ام.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا