فرهنگ و هنر

اشعار شاعران برای شهید «علی لندی» در کتاب «با تمام پروانگى» چاپ می‌شود

محمدمهدی عبداللهی از شاعران کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: شنیدن خبر شهادت «علی لندی»، نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌اى که با وجود سن کم، اما دلى بزرگ و آسمانى، از جان خود مى‌گذرد و جان دو زن گرفتار در آتش را نجات مى‌دهد هرچند تلخ و غم‌انگیز بود، اما برگ زرین دیگری بر ایثار و فداکاری‌های فرزندان و قهرمانان کشور عزیزمان افزوده است.

وی با بیان اینکه اقدام ایثارگرانه وی قطعا الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می‌کنند، ابراز داشت: شهید «على لندی» نشان داد که این روحیه ایثار و فداکاری در ایران اسلامی همواره ادامه دارد. 

این شاعر تصریح کرد: بر آن شدیم تا گوشه‌هایى از تجلى این ایثار و ازخودگذشتگى را در قالب اشعار شاعران متعهد و دغدغه‌مند کشورمان به نمایش بگذاریم. از این رو به زودى کتابی با نام «با تمام پروانگى» از سوى انتشارات صریر وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاى دفاع مقدس چاپ شود.

این پژوهشگر با اشاره به این مجموعه شعر یادآور شد: اشعار این مجموعه که در برگیرنده سروده شاعران است گزینش شده تا در قالب کتاب چاپ شود.

عبداللهی اضافه کرد: با موافقت مقام معظم رهبرى مبنى بر شهادت على لندى، نوجوان شجاع و فداکار ایذه‌اى که الگوى دهه هشتادى‌ها و هم‌نسلان خود است، تصمیم بر این شد که در جهت تکریم و بزرگداشت این نوجوان قهرمان و شناساندن آن به نوجوانان و جوانان آینده این مرز و بوم، این کتاب چاپ و تقدیم خانواده این شهید عزیز شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا