سمنان

اشتغال ۸۰ درصد زندانیان کشور تا پایان امسال/ راه‌اندازی خطوط مونتاژ در سوله‌های اشتغال زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا سلیمانی‌فارسانی، مدیرکل برنامه‌ریزی، اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور صبح امروز در نشست شورای اشتغال و کارآفرینان زندان‌های استان سمنان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات، تداوم تلاش‌ها برای جلب مشارکت واحدهای صنعتی و صنوف در جهت توسعه اشتغال زندانیان است.

او افزود: هدف‌گذاری سازمان زندان‌ها، اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان محکوم در زندان‌های سراسر کشور تا پایان امسال است و مسؤولان سازمان مصمم هستند با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها به این هدف مهم دست یابند.

مدیرکل برنامه‌ریزی، اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه سازمان زندان‌های کشور به دنبال ایجاد اشتغال صحیح و پایدار برای زندانیان است تصریح کرد: اشتغال صحیح و مولد، علاوه بر محقق ساختن اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان و کمک به اقتصاد به خانواده زندانیان، کاهش‌دهنده نرخ بازگشت مجدد به زندان‌هاست.

سلیمانی‌فارسانی، مدل راهبری در توسعه اشتغال زندانیان را مدلی موفق در زندان‌ها عنوان کرد و گفت: در این مدل، از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای اشتغال زندانیان استفاده می‌شود و واحدهای صنعتی نیز از مزیت‌های موجود بهره می‌برند.

او با بیان اینکه تحقق اهداف سازمان در توسعه اشتغال زندانیان بدون مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر نخواهد بود، اظهار کرد: مزایای کارآفرینی و راه‌اندازی خطوط مونتاژ در سوله‌های اشتغال زندان‌ها باید برای بخش خصوصی تبیین و معرفی شود تا آنها با آگاهی مزیت‌هایی مانند اعطای تسهیلات، نیروی انسانی با انگیزه، امکانات و فضای موجود در زندان‌ها پای کار بیایند و هر دو طرف از این مشارکت بهره‌مند شوند.

مدیرکل برنامه‌ریزی، اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به استقرار شهرک‌های صنعتی متعدد در استان سمنان اضافه کرد: با توجه به اینکه استان سمنان از قطب‌های صنعتی کشور است، تحقق این امر در سمنان به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

او با دعوت از فعالان بخش خصوصی برای به‌کارگیری زندانیان رأی باز و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در زندان‌ها گفت: این کارآفرینان با این سرمایه‌گذاری، در کاهش نرخ جرم و بازگشت سالم زندانیان به جامعه و آغوش خانواده تأثیرگذار خواهند بود.

سلیمانی‌فارسانی گفت: مسؤولان زندان‌های کشور دنبال ایجاد اشتغال صحیح و پایدار برای زندانیان هستند؛ چراکه این نوع اشتغال، نرخ بازگشت مجدد زندانیان به زندان‌ها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا