اخبار ورزشی

اسکوچیچ با لبنان به دنبال اثبات خود

اسکوچیچ با لبنان به دنبال اثبات خود

زاوش محمدی: تیم ملی ایران در آخرین دیدار انتخابی جام جهانی، از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به مصاف لبنان می رود. ملی پوشان در حالی پا به این مسابقه می گدارند که در بازی قبلی مقابل کره در سئول، با نتجیه ۲-۰ شکست خوردند تا شاگردان اسکوچیچ اولین باخت خود را تجربه کرده باشند. با شکست ایران مقابل کره، چشم بادامی ها با ۲۳ امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران به صدر جدول گروه رفتند و ایران برای به دست آوردن صدرجدول علاوه بر پیروزی مقابل لبنان، نیم نگاهی هم به بازی کره مقابل امارات خواهد داشت.
طارمی همچنان غایب
مهدی طارمی مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال کشورمان که در دیدار قبلی با کره جنوبی غایب بود، در دیدار با لبنان نیز در لیست تیم ملی حضور ندارد و مقابل این حریف به میدان نخواهد رفت.  طارمی که به دلیل مثبت شدن تست کرونایش نتوانسته بود به سئول سفر کند، هنوز از شرایط جسمانی لازم برخوردار نیست و به همین دلیل و البته مشورت‌های صورت گرفته با پزشکان تیم ملی، مقابل لبنان بازی نخواهد کرد.
برنامه ویژه اسکوچیچ برای لبنان
از تمرینات تیم ملی در مشهد خبر می‌رسد که دراگان اسکوچیچ برنامه ویژه‌ای برای گلباران تیم لبنان تدارک دیده است. تمرکز سرمربی کروات در تمرینات اخیر بیشتر روی گلزنی ملی‌پوشان ایرانی بوده است.  دراگان اسکوچیچ خوب می‌داند تساوی یا شکست احتمالی برابر لبنان و حتی پیروزی خفیف ممکن است جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از او بگیرد. بنابراین تمام انرژی خودش را گذاشته است که شکستی سنگین به لبنان تحمیل کند تا بتواند کماکان روی نیمکت تیم ایران بنشیند.

شجاع هم رفت
شجاع خلیل‌زاده در بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی مصدوم شد، ولی با این وجود همراه تیم ملی به ایران سفر کرد و در اردوی تیم در مشهد حاضر شد.  پس از اینکه مشخص شد خلیل‌زاده نمی‌تواند مقابل لبنان بازی کند، این بازیکن اردوی تیم ملی را ترک کرد تا در تمرینات تیم باشگاهی‌اش الریان قطر شرکت کند.
منتظر سورپرایز ویژه اسکوچیچ نباشید
از تمرینات تیم ملی کشورمان در شهر مشهد خبر می‌رسد که سیدحسین حسینی با انگیزه فراوان بسیار آماده نشان داده است.  با این وجود گلر اول استقلال شانسی برای بازی مقابل لبنان ندارد چرا که مربیان تیم ملی معتقدند او تجربه ملی ندارد! این در حالیست که علیرضا بیرانوند مدت‌هاست در تیم باشگاهی‌اش بواویشتا نیمکت نشین شده و امیر عابدزاده نیز در دیدار با کره جنوبی نشان داد سر بزنگاه ممکن است دچار اشتباهات عجیبی شود.  با این وجود دراگان اسکوچیچ دوست دارد دروازه‌بان تیمش هم لژیونر باشد.

ترکیب احتمالی ایران مقابل لبنان
دراگان اسکوچیچ در بازی مقابل لبنان تصمیم دارد با ترکیب ۳-۳-۴ تیمش را به میدان بفرست و ۱۱ بازیکن منتخب او به شرح زیر است: 
امیر عابدزاده، مجید حسینی، کنعانی زادگان، نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، وحید امیری، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و سردار آزمون

درخشان: بازی با کره عیار اسکوچیچ را مشخص کرد
حمید درخشان پیشکسوت فوتبال ایران درباره شکست تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: ایران در این بازی ضعیف عمل کرد و بی برنامگی دلیل اصلی این باخت بود. درست است که ما ۲، ۳ بازیکن را در این دیدار در اختیار نداشتیم، اما دلیل نمی‌شود که به این حد ضعیف عمل کنیم.
او گفت: واقعیت این است که کره جنوبی خیلی بهتر از ما کار کرد و در اکثر نبردها و کارهای تیمی موفق بودند و از فرصت‌هایی که بدست آوردند بهترین استفاده را بردند. از نظر من کره مستحق برد در این بازی بود. اسکوچیچ در این بازی دستش بسته بود، اما می‌شد این مشکل را حل کرد. ما در لیگ بازیکنان با کیفیتی داریم. به عنوان مثال وقتی می‌دانستیم که محرمی در این بازی حضور ندارد می‌توانستیم بازیکن با کیفیتی دعوت کنیم تا به جای او بازی کند.
پیشکسوت تیم ملی ایران در ادامه گفت: عابدزاده در این بازی روز خوبی را پشت سر گذاشت. اگر بخواهیم ۲ گلی که دریافت کرد را نادیده بگیریم او اکثر موقعیت‌های خطرناک کره را خنثی کرد و عملکرد خوبی را نشان داد. این بازی عیار تیم ما را مشخص کرد. با نفراتی که داریم بی شک در ادامه باید خیلی بهتر باشیم؛ زیرا به زودی وارد ویترین جهانی می‌شویم و باید از لحاظ فنی به کیفیت مطلوب برسیم. بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ داشته باشیم تا با برنامه و اعتبار بیشتر در جام جهانی حاضر شویم.
او در رابطه با صلاحیت اسکوچیچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی عنوان کرد: عیار تیم ملی مشخص شده است که نشان می‌دهد باید خیلی کار کنیم و کادرفنی را تقویت کنیم، اما در این مورد که اسکوچیچ روی نیمکت بنشیند یا شخص دیگری من نظر نمی‌دهم؛ چون تیم در شرایط حساسی است و نباید باعث ایجاد حواشی شویم. کسانی که در کنار او کار کرده اند بهتر می‌توانند نظر بدهند که صلاح است او بر روی نیمکت بنشیند یا خیر.
درخشان در پایان در خصوص بازی آخر ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان گفت: ایران مقابل لبنان بازی سختی را نخواهد داشت و باید روان‌تر و بهتر نسبت به دیدار قبل ظاهر شوند تا دیگر خودشان را برای ورود به رقابت‌های جام جهانی آماده کنند. امیدوارم در این بازی پیروز شویم و به عنوان سرگروه صعود کنیم.
بیشتر بخوانید:
باخت به عربستان؛ عیدی تلخ دایی و پسران به مردم!/عکس
رئیس جمهور مقدونیه برای رونالدو خط و نشان کشید!
شوخی جالب مهدوی کیا با همبازی قدیمی/عکس
اندوه ایتالیا و حسرت ترکیه؛ مصر ۹۰ دقیقه تا انتقام از سنگال!
۲۵۶ ۲۵۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا