آذربایجان شرقی

اسماعیلی به دیدار آل هاشم رفت / خواسته‌های آل هاشم از وزیر فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت ‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم  امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعدد نهادهای متولی امور قرآنی اظهار داشت: فعالیت‌های و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در امور قرآنی برای ثمربخشی بیشتر نیازمند همگرایی نهادهای متولی است و در این حوزه باید از موازی‌کاری پرهیز شده و هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد.

وی با اشاره تاکید و توجه مقام معظم رهبری به مساله فرهنگ عنوان کرد: مقام معظم رهبری ضرورت فرهنگ برای جامعه را به مثابه ضرورت هوا برای تنفس می‌دانند و این امر نشان دهنده توجه ویژه ایشان به مسئله فرهنگ است.

آل‌هاشم تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام توجه خود را در حوزه فرهنگ متمرکز کرده‌اند و آرام و بی سر و صدا این جنگ نرم و تهاجم  فرهنگی را به کار می‌گیرند و باید توجه بیشتری به مسائل فرهنگی شود تا در برابر این هجمه‌های فرهنگی سربلند و پیروز میدان باشیم.

وی با اشاره به مشکلات هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایام شیوع کرونا و آسیب‌های وارد شده به این حوزه اظهار داشت: امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهتمام و تدبیر شایسته این شرایط را سامان بخشیده و زمینه بهبود اوضاع کسب و کارهای فرهنگی را فراهم آورد.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار حمایت بیش از پیش از نویسندگان و هنرمندان استان شد و بر لزوم بازنگری به برخی مشکلات حوزه فرهنگ،‌ هنر و رسانه همچون حل مشکل بیمه هنرمندان، حل مشکلات حوزه چاپ کتاب، تقویت روزنامه‌های  محلی، ایجاد نمایشگاه های دائمی کتاب و … شد.

وی همچنین تاکید کرد: تمام اقدامات نهادها و سازمان‌های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

آل هاشم بر لزوم بهره‌گیری از نیروهای جوان و انقلابی در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری مرتب جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان گفت: استان آذربایجان شرقی در ارائه برش استانی مهندسی نقشه فرهنگی و بومی‌سازی آن از جمله استان‌های پیشتاز در سطح کشور است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا