فرهنگ و هنر

اسلحه واقعی در دستان بازیگر زن ایرانی

اسلحه واقعی در دستان بازیگر زن ایرانی

سریال «آتش در گلستان» ساخته جدید پرویز شیخ‌طادی، از هفته گذشته روی آنتن شبکه ۵ رفته و برشی از زندگی مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دبــاغ را روایــت می‌کند و مبارزات این شخصیت را در سال ۵۸ به تصویر می‌کشد. مرجان قمری که آثاری مانند «متری شیش و نیم» و سریال «هم‌گناه» و «سیاوش» را در کارنامه خود دارد، در این مجموعه نقش مرضیه حدیدچی را برعهده داشته و اکنون با نقش این مبارز انقلابی در قاب تلویزیون حضور دارد.

قمری در پاسخ به این سوال که چه‌قدر با شخصیت مرضیه حدیدچی آشنا بوده است، گفت: «خیلی آشنا نبودم. آقـــای شـیـخ‌طـادی بـرای نــــگــــارش فــیــلــمنــامــه بـا خــانــواده ایـشـان صحبت کـــرده بـودنـد و از نزدیک با خانواده و کاراکتر ایشان آشنا بودند. کتاب‌هایی درباره زندگینامه خانم حدیدچی به من معرفی کردند و گفتند وقتی آن‌ها را بخوانم متوجه کاراکترشان می‌شوم. یکی از کتاب‌ها را خواندم، در طول کار هم با آقای شیخ‌طادی گپ‌وگفت‌هایی داشتیم و سعی کردیم به کاراکتر خانم حدیدچی نزدیک شوم. مهم‌ترین چیزی که برای آقای شیخ‌طادی اهمیت داشت این بود که باید درست به انـدازه یک فرمانده قدرتمند رفتار می‌کردم، حرف مــی‌زدم، راه می‌رفتم و دستور می‌دادم. خیلی برایشان اهمیت داشت این شخصیت را کوچک نکنم. گاهی از دستم در می‌رفت و طـوری دستور مــی‌دادم که آقای شیخ‌طادی تذکر می‌دادند او را در حد یک سرگرد پایین آوردی، اما ایشان یک فرمانده است که نیروهای زیادی دارد. به کمک این گفت‌وگوها و بالا و پایین کردن‌ها سعی کردم به این کاراکتر دست پیدا کنم.»

او در جواب این که بـــرای نمایش قـــدرت ایــن شخصیت چه کارهایی انجام داد هم گفت: «اول از طرز ایستادنم آغاز کردم، یعنی سعی کردم طور خاصی بایستم و راه بروم. من در این سریال اصلا شبیه کاراکترهای قبلی‌ام حرکت نــــــــکــــــــردم. بـــایـــد ایـسـت مـــحـــکـــمـــی مـی‌داشـتـم و مهم بود که در کلام آن اقتدار در نحوه حرف زدن من وجود داشته باشد. روی نگاه شخصیت هم کار کردیم که نگاه نافذی داشته باشد تا وقتی دستور می‌دهد مجبور باشند به اطاعت کردن. وقتی خانم حدیدچی فرمانده شده، بسیاری از آقایان مشکل داشتند که چرا یک زن فرمانده آن‌هاست! ما این موضوع را در سریال نمایش دادیم و همچنین سعی کردیم اقتدار او را در میمیک صورت و موقعیت نشان بدهیم. تلاش کردیم نگاه متفکری داشته باشد که بتوانیم این شخصیت را باهوش نشان بدهیم، چون ایشان در واقعیت هم بسیار باهوش بوده است.» 

قمری در پاسخ به این سوال که بــرای بــازی در ایـن نقش لازم بـود چه مهارت‌هایی یاد بگیرد هم گفت: «باید اسلحه دست گرفتن و تیراندازی را یاد می‌گرفتم. من تا به حال اسلحه واقعی در دست نگرفته بودم و این برایم چالش خیلی بزرگی بود. روزهــای اول وزن اسلحه برایم خیلی سنگین بــود، دسـت و کتفم درد می‌گرفت، امـا کم‌کم یاد گرفتم چه‌طور با آن کار کنم. من قبلا ورزش می‌کردم، کوهنوردی و پـرورش انـدام هم کار کرده‌ام، این‌ها خیلی به کمک من آمد. بازی در این سریال آمادگی جسمانی بالایی می‌خواست، چون مدام در کوه وکمر بودیم.» 

۵۸۲۵۹

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا