اخبار ورزشی

استقلال ۱۳۵۹؛ از جنگ تا نیمه کاره ماندن لیگ/عکس

استقلال ۱۳۵۹؛ از جنگ تا نیمه کاره ماندن لیگ/عکس

به گزارش خبرگزاری recive؛ در بهار ۱۳۵۹ استقلال در مسابقات جام باشگاه‌های تهران شرکت کرد اما با آغاز جنگ تحمیلی این مسابقات نیمه‌کاره رها شد. پس از ماه‌ها توقف و عدم تحرک در فوتبال باشگاهی، استقلال در زمستان همان سال در جام حذفی تهران ۱۳۵۹ شرکت کرد اما در همان مرحله نخست حذف شد تا این فصل بدون دستاورد برای استقلال به پایان برسد.
استقلال در حالی فصل را آغاز کرد که تغییرات عمده‌ای که ایران و استقلال در سال قبل به خود دیده بودند آرام آرام در حال اثر کردن بود. تعدادی از بازیکنان اصلی استقلال در سال‌های پیش همچون محمد نظری، مصطفی مسلمی، حسن روشن و… ایران را ترک کرده بودند و استقلال با تیمی جوان و کم مهره نسبت به سال قبل به مسابقات وارد شد. عباس رضوی همچنان پست مربی‌گری را در اختیار داشت و عباس کردنوری همچنان مسئولیت مدیریت تیم استقلال را بر عهده داشت. وی از سوی سازمان تربیت بدنی به این پست منصوب شده بود. اما مهم‌ترین تغییر این فصل بازگشت ناصر حجازی، دروازه‌بان ملی‌پوش استقلال بعد از چهار فصل دوری، به استقلال بود.
در این فصل برگزاری جام باشگاه‌های تهران از سر گرفته شد. ۱۱۴ تیم در ۱۴ گروه هشت تیمی از تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ برای تعیین تیم‌های دسته‌های اول و دوم و سوم و چهارم مسابقات خود را آغاز کردند که در پایان از هر گروه تیم‌های اول شامل استقلال، بانک ملی، کیان، هما، شاهین، آرارات، تهران جوان، پرسپولیس، بوتان، صنایع دفاع ملی، نفت، راه‌آهن، اکباتان و برق به دسته اول راه یافتند. تیم فوتبال استقلال در گروه هفت با تیم‌های همایون، مرکز آمار، ایزد مهرآباد، جنرال تایر، نکوگر، زمانی و شاه مردان هم‌گروه شد که با ش برد و و یک تساوی مقابل همایون در مکان صدر این گروه قرار گرفت. پس از برگزاری مرحله مقدماتی ادامه مسابقات به پاییز و اتمام جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ موکول شد که با آغاز جنگ ایران و عراق در آخرین روز تابستان این مسابقات برای دومین فصل پیاپی نیمه‌کاره رها شدند. در این فاصله در یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۵۹ عباس رضوی از سمت مربیگری تیم استقلال برکنار شد و منصور پورحیدری به جایش منصوب شد.
در زمستان مسابقات جام حذفی تهران برگزار شد و استقلال در تنها بازی جام حذفی در این سال در گام نخست مغلوب تیم راه‌آهن شد و از دور مسابقات کنار رفت. دیگر دیدار ثبت شده برای تیم استقلال در این فصل یک دیدار دوستانه به نفع جنگ‌زدگان با تیم آرارات بود که در پایان استقلال با گل پرویز مظلومی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

بیشتر بخوانید:

یوونتوس مدافع جدید خرید

سرمربی سابق پرسپولیس به فوتبال برگشت

پرسپولیس در زمین تمرین سابق استقلال

251254

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا