اخبار ورزشی

استقلال یا پرسپولیس؛ جام چه رنگی می‌شود؟

استقلال یا پرسپولیس؛ جام چه رنگی می‌شود؟

 ۱۰ دیدار پایانی لیگ برتر از حساسیت زیادی برخوردار است و تا این لحظه تیم استقلال با ۴۸ امتیاز بدون باخت، پیشتاز این رقابتهاست. آبی های پایتخت با ۱۴ برد و ۶ تساوی و موفق به ثبت رکورد جدیدی در لیگ برتر شدند.
در جایگاه دوم جدول، پرسپولیس با ۴۵ امتیاز جدی‌ترین تعقیب کننده استقلال است. این تیم که تا هفته ۲۱ام تنها یک باخت در کارنامه دارد، با ۱۳ برد و ۶ تساوی و یک باخت در جایگاه دوم جدول قراردارد.
اما سومین تیم لیگ برتر سپاهان است که با وجود جذب بازیکنان نامدار و قراردادهای نجومی نتوانسته امتیاززیادی را ذخیره کند و در این فصل با فرازونشیب های زیادی همراه بوده است. این تیم با ۱۰ برد و ۵ تساوی ۵ باخت با ۳۵ امتیاز درجایگاه سوم قراردارد و شاید امید چندانی به قهرمانی نداشته باشد.
سه مصاف مستقیم برای تعیین شانس اول قهرمانی
استقلال –پرسپولیس (هفته ۲۳ام):
استقلال در این فصل خوش درخشید و موفق شد تا با ۱۴ برد و ۶ تساوی و تفاضل گل ۲۳، با ۲۹ گل زده و ۶ گل خورده عنوان بهترین خط دفاع را از آن خود کند. از طرفی پرسپولیسی ها هم با ۳۱ گل زده و ۱۳ گل خورده عنوان بهترین خط حمله را دارا هستند. رویارویی این دو تیم در هفته ۲۳ام می تواند علاوه بر روشن کردن تکلیف قهرمان مصاف بهترین خط دفاع لیگ با بهترین خط حمله نیز باشد.

البته در سالهای گذشته و زمانی که حساسیت مصاف این دو تیم بالا رفته، معمولا آنها آنقدر با احتیاط وارد زمین شدند که در پایان نود دقیقه نتیجه تساوی و تقسیم امتیازها بوده است. اما در این دیدار حساس که به میزبانی استقلال در وزشگاه آزادی برگزار می شود به رغم بسیاری از کارشناسان تکلیف قهرمانی را تا حدود زیادی مشخص می کند و اگر پرسپولیس موفق به پیروزی در این دیدار شود می تواند هم امتیاز صدرنشین شود. استقلال هم در صورت برد در دربی می تواند با روحیه بهتر و کسب هر۳ امتیاز فاصله اش را از پرسپولیس و سپاهان بیشتر کند؛ البته هنوز شش امتیاز تا این بازی باقی است.

پیش بینی دیدارهای دربی کار بسیار دشواری است و معمولا ارتباط چندانی با جایگاه این تیمها در جدول ندارد. قدیمی ترها می گفتند برای این بازی باید دربی باز باشی و حفظ آرامش و استفاده از موقعیتهای محدودی که در این دیدار به دست می آید، نیازمند تجربه است آرامش و البته برتری تاکتیکی است.

سپاهان-استقلال(هفته ۲۵ام):
یکی از مهمترین دیدارهای استقلال در سال جدید مصاف با سپاهان است. این دیدار خارج خانه شاید قهرمانی رابه اصفهان نبرد ولی تقسیم امتیازات ممکن است به سود یا به ضرر پرسپولیس تمام شود. ضمن اینکه در میانه جدول نیز دو تیم مس رفسنجان و گل گهر در تعقیب سپاهان هستند و هر لغزشی این تیم، می تواند جایگاه سومی را ازسپاهان بگیرد. پس این دبدارهم حساسیتهای امتیازی برای هر دو تیم دارد. استقلال صدر نشین وسپاهان جایگاه سومی، ۱۳ امتیاز با هم در جدول فاصله دارند که با روند دو تیم کمی بعید است که قناری پوشان سپاهانی در این دیدار خانگی برای قهرمانی یا حتی مقام دومی بجنگند ولی در فوتبال همه احتمالی بعید نیست و اگر تا بازی هفته ۲۵ ام سپاهان و استقلال، آبی ها ۳ شکست داشته باشند ممکن است پیروزی در این بازی اختلاف امتیاز را به یک امتیاز تقلیل دهد  و محاسبات در بالای جدول را بهم بریزد.
پرسپولیس-سپاهان(هفته ۲۷ام):
مصاف دو تیم پرسپولیس و سپاهان همیشه جذاب بوده در برخی فصول تکلیف قهرمانی را مشخص کرده است اما در لیگ این فصل و تا پایان هفته ۲۱ام فاصله ۱۰ امتیازی دو تیم باعث شده که احتمال تغییردرجدول به حداقل برسد ولی رقابت امتیازی پرسپولیس برای تصاحب صدر جدول و همچنین سپاهان برای تثبیت مقام سومی جدول می تواند این این بازی را  حساس کند.
استقلال رکورددار میزبانی در دور برگشت
استقلالی‌ها از ۱۰ دیدار باقی مانده لیگ، در ۷ بازی میزبان هستند. آبی‌ها در دیدارهای حساس مقابل گل گهر سیرجان در هفته ۲۱ام، صعت نفت آبادان هفته ۲۲ام، پرسپولیس هفته ۲۳ام، پیکان ۲۴ام ،پدیده ۲۶ام و نفت مسجد سلیمان ۳۰ام میزبان هستند که این مساله می تواند به روند قهرمانی این تیم کمک کند تنها دیدارهای مهم خارج از خانه استقلال برابر سپاهان در هفته ۲۵ام در اصفهان و مصاف با فولاد در اهواز در هفته ۲۷ام است.
در کمال تعجب قرعه پرسپولیسی ها در دور برگشت به نحوی است که این تیم از ۱۰ دیدار باقی مانده در لیگ تنها در سه بازی میزبان است که این مساله کار را برای ان تیم سخت خواهد کرد. اگر از دیدار دربی فاتور بگیریم که هیچ برتری برای دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایط کرونا برای میزبانی ندارد.
قرمزهای پایتخت در مهمترین دیدارهای خانگی خودشان باید در هفته ۲۷ام به مصاف سپاهان بروند که این بازی هم باید در زمین بی طرف به انجام برسد. اما مهمترین دیدارهای خارج از خانه پرسپولیسی‌ها هفته ۲۱ام با صنعت نفت میان جدولی در آبادان است و دلیلش حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت نفت است. از طرفی بازی هفته ۲۲ام  پرسپولیس به میزبان نفت مسجد سلیمان نیز بخاطر احتمال سقوط این تیم جنوبی با حساسیت دنبال می شود. از دیگر دیدارهای مهم خارج از خانه قرمزها مصاف هفته ۲۸ ام مقابل تراکتور است که همیشه دیدار این دو تیم جذابیت های خودش را داشته است.
سپاهان در حال حاضر با  ۳۵ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد که مس رفسنجان با ۳۳امتیاز و گل گهر سیرجان با ۳۲ امتیاز جدی ترین تعقیب کنندگان این تیم هستند. سپاهان تا هفته ۲۱ام در۵ دیدار بازی نتیجه را به حریفان واگذار کرده است و دو تا از شکست ها برابر استقلال و پیکان بوده پس در دور برگشت در هفته ۲۵ام و ۲۶ ام سپاهان فرصت دارد تا در مصاف رودر رو  برابر استقلال و پیکان دو بازی انتقامی داشته باشد. درسایر دیدارها نیزدرهفته ۲۳ام مصاف سختی با گل گهر برای کسب مقام سومی جدول دارد که رودررویی نویدکیا و امیرقلعه نویی هم جذابیتهای خودش را دارد. سپاهان هم اکنون ۳۵ امتیازدر جایگاه سوم است  و گل گهر ۳۳ امتیاز در رده جدول قرار دارد. هر دو تیم می دانند که اختلاف ۳ امتیازی نمی تواند حاشیه امنی برای سپاهان باشد. دیگر دیدار پر اهمیت سپاهان در هفته ۲۹ ام به میزبانی فولاد است که رودررویی محرم نویدکیا و جواد نکونام روی نیمکت دو تیم این حساسیت را بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید:
سیدجلال معلم خصوصی هنانوف در پرسپولیس!
پیام سیدورف بعد از مسلمان‌شدن به خاطر همسر ایرانی‌اش/عکس
لیگ قهرمانان اروپا هم عوض شد
۲۵۳۲۵۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا