اجتماعی

استقلال نهاد وکالت، آبروی دستگاه قضا

استقلال نهاد وکالت، آبروی دستگاه قضا

هر وقت صلای اعتراض از جانب عموم ملت یا فعالین حرف و مشاغل مختلف بلند شد وکلای مستقل دادگستری از آنان حمایت علنی و رسمی کردند.روزهای مختلف که به نام حرف و مشاغل نامگذاری شده توسط وکلا به صورت عمومی گرامی داشته می‌شود اما در این روزهای سخت نهاد وکالت مستقل هیچکس حامی ما نیست.
آنان که پشتشان بودیم پشتمان را خالی کردند آنان که در حالت اضطرار و آشفتگی سراسیمه به وکیل مستقل روی آوردند و ظفرمندانه و با قلبی آرام به خانه بازگشتند در این ایام سرد ما را دلگرمی نیستند. نهاد مستقل وکالت از این روزهای دشوار عبور خواهد کرد.
اگر به سلامت گذشتیم همانند سابق کنار ملتیم و استقلالمان را فدای منافع ملت خواهیم کرد و اگر خدای ناکرده بشود آنچه نباید در آن‌صورت مغبون اصلی ملتی است که به وقت فریاد سکوت کرد و یگانه حامی خود در دادرسی عادلانه را از کف داده خواهد دید.

حقیقت این است که وکیل استقلال می‌خواهد برای منافع ملت، وکیل می‌خواهد مستقل باشد چراکه وکیل آزاده نمی‌تواند وصف جوهری وکالت را نادیده گرفته و با زبانی الکن به دفاع از حقوق موکلی بپردازد که چشم امید به او بسته است.
حقیقت است که وکیل آزاده بدون استقلال وجدان آسوده برای دفاع از حق موکل ندارد. اما استقلال وکیل به چه معناست؟ وکالت مستقل زاییده قانون و فقه است. ما نه ادعای استقلال از حاکمیت داریم و نه خواهان خودمختاری از قانونیم.
ما وکلای مستقل مایل به اجرای قانون و طالب دادرسی عادلانه هستیم.وکیل اگر مستقل نباشد فرشته عدالت یک بال خود را بریده خواهد دید و توانایی پرواز به قله عدالت را نخواهد داشت. نهاد مستقل وکالت آبروی دستگاه قضا است. دادگستری بدون وکالت مستقل مخدوش و ملت بدون پشتوانه است. والْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ. 

* وکیل دادگستری

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا