کرمانشاه

استان کرمانشاه نوروز ۱۴۰۱ با حجم بالای سفر مواجه خواهد شد

استان کرمانشاه نوروز ۱۴۰۱ با حجم بالای سفر مواجه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری recive از کرمانشاه؛ جبار گوهری، روز چهارشنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ که با حضور معاون عمرانی استانداری ، فرمانداران هم شهرستان‌های استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: آمار و شواهد نشان می‌دهد با تعداد سفرهای زیادی مواجه هستیم که باید هماهنگی های لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا آغاز تعطیلات زمان کمی داریم و در این مدت تمهیدات لازم و پروتکل های مربوطه را برای آرامش هرچه بیشتر مسافران اندیشیده‌ایم، گفت: امروز باید با توجه به کرونا، شیوه های خود را تغییر دهیم و از ظرفیت رسانه های استان و فضای مجازی برای ارتباط مستقیم مسافران با اماکن گردشگری نهایت استفاده را ببریم.
فرماندار کرمانشاه هم در این جلسه از آمادگی بخش های مختلف و تمهیدات لازم برای تعطیلات نوروز خبر داد و گفت : ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان و با حضور همه بخشداران تشکیل و در خصوص ارائه خدمات بهتر به مسافران تصمیم گیری میشود.
وی در خصوص اهمیت توجه به طاق بستان و پارک کوهستان هم گفت: این ها نقاط ویژه ای در کرمانشاه هستند که با توجه به آثار تاریخی و نمایشگاه های روبازی که در این مناطق تشکیل میشود ، مسافران و جمعیت زیادی در این مناطق حضور دارد لذا باید برای ساماندهی و زیباسازی این مناطق برنامه و نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشیم.

حتی اگر سفر نوروزی نداشته باشیم، باید شهر را برای مردم زیبا کنیم
در این نشست همچنین، منوچهر فخری، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم زیباسازی فضای شهرهای استان برای ایام نوروز، گفت: حتی اگر در تعطیلات نوروز سفر هم نداشته باشیم، باید شهر را برای مردم زیبا کنیم.

فخری  بااشاره به در پیش بودن ایام نوروز و همچنین شروع پیک جدید کرونا، اظهارکرد: هرچند تاکنون هیچ ممنوعیتی برای سفرهای نوروزی اعلام نشده، اما حتی اگر امسال سفر نداشته باشیم، باز باید تمهیداتی برای زیباسازی و ایجاد شور و نشاط در شهرهایمان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه مردم کرمانشاه همواره شهره به میهمانوازی بوده اند، اما باتوجه به شرایط کرونایی، کسی را برای سفر تشویق نخواهیم کرد، با این وجود مقدمات حضور میهمانان را هم فراهم می کنیم.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه همه دستگاه ها باید آمادگی ورود مسافران را داشته باشند، عنوان کرد: در ین شرایط کرونایی اگر قرار است مسافرتی هم باشد، باید کاملا هوشمندانه و با رعایت پروتکل های بهداشتی و در چارچوب دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.
وی به ثبت جهانی شدن اورمانات در سالجاری و احتمال افزایش مسافرت ها در ایام نوروز به این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به این مسئله، باید فضای عمومی را برای حضور مسافرین آماده کنیم.
فخری در ادامه با تاکید براینکه نوروز باید فرصتی باشد که کرمانشاه به بهترین نحو به ایران معرفی شود، عنوان کرد: در این استان هم از نظر میراث فرهنگی، هم صنایع دستی و هم گردشگری ظرفیت های زیادی داریم که باید بتوانیم در این مدت با تولید محتوا به خوبی آنها را معرفی و چهره زیبایی از استانمان نشان دهیم.
وی در ادامه بر لزوم ساماندهی ورودی و خروجی شهرها، نظافت نمازخانه ها، توجه ویژه به روستاهای هدف گردشگری، رعایت پروتکل ها و مسائل بهداشتی در رستوران ها و پارک ها، روشنایی شهر و … در این ایام تاکید کرد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: حتی اگر در این ایام حدود 50 درصد سالهای قبل از کرونا مسافر داشته باشیم، باز باید آمادگی کاملی در سطح استان ایجاد شود تا به این تعداد هم به نحو مطلوبی خدمات ارائه شود.
وی در ادامه به فرصت یک ماهه تا تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت هر هفته ستاد خدمات سفر باید با حضور مسئولین دستگاه های عضو تشکیل شود.
فخری در ادامه با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر در این نشست، اظهارکرد: 23 دستگاه اصلی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان هستند، اما متاسفانه بسیاری از آنها در این نشست حضور ندارند و یا اینکه نمایندگانشان را فرستاده اند که قابل قبول نیست و نشان می دهد که برای مسئله ای به این مهمی اهمیتی قائل نیستند.
معاون استانداری کرمانشاه بااشاره به اهمیت نشست ستاد خدمات سفر استان، عنوان کرد: حضور مدیران عضو در نشست های بعدی الزامی است و در صورت عدم حضور، در ارزشیابی های آنها موثر خواهد بود.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا