همدان

استان همدان در آینده نزدیک میزبان رئیس جمهور خواهد بود

استان همدان در آینده نزدیک میزبان رئیس جمهور خواهد بود

به گزارش خبرگزاری recive استان همدان ؛ علیرضا قاسمی فرزاد در شورای اداری استان همدان گفت:
اجرای ۲۴ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی برای ارائه در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان تهیه شده است.

وی افزود: این طرح ها شامل ۱۸ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی است که تهیه و برای ارائه در سفر رییس جمهور به استان آماده شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تکمیل طرح های نیمه تمام است، تصریح کرد: طولانی شدن زمان اجرای طرح های عمرانی موجب از بین رفتن سرمایه های ملی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی می شودو رویکرد دولت سیزدهم بر تکمیل طرح های نیمه تمام و معطل مانده از دولت های قبل است.

وی گفت: برنامه یکساله توسعه استان همدان تهیه و تدوین شده و به زودی این سند برای اجرا به عنوان یک تکلیف به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سال‌جاری برای استان پیش بینی شده، با این وجود همه تلاش مدیران اجرایی استان، تحقق کامل برنامه بیشتر از سهم و تعهد ایجاد شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اجرای طرح «نهضت ملی مسکن» نیز گفت: کار برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان آغاز شده و در این خصوص، زمین رایگان برای اجرای طرح تامین، و قیمت ساخت نیز در قالب تسهیلات از سوی بانک برای متقاضی پرداخت می شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر تحقق رشد ۷.۵ درصدی و حمایت از سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری، گفت: در ماه های اخیر ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان همدان با برنامه ریزی موثر و حمایت مسئولان فعال و به چرخه تولید بازگشته است.

وی درادامه یادآور شد: یکی از مشکلات کشور و استان همدان موضوع خشکسالی است که برای استفاده بهینه از منابع موجود با اولویت تامین آب آشامیدنی، با ممنوعیت کشت برخی محصولات(پر آب بر) باید به سمت کشاورزی نوین و استفاده از شیوه های مدرن حرکت کنیم.

استاندار همدان با اشاره به پیگیری جدی برای تکمیل طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان، تصریح کرد: در مجموع یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافته که ۵۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا