سمنان

استان سمنان با مشکل جدی بحران کم‌آبی روبرو است

استان سمنان با مشکل جدی بحران کم‌آبی روبرو است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،سید محمدرضا هاشمی در آیین بازگشایی کاروانسرای شاه‌عباسی که با حضور حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد اظهار داشت: استان سمنان با مشکل جدی بحران کم‌آبی رو به رو است و از این رو باید برای رفع این بحران فکر جدی صورت گیرد و رفع این بحران در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان سمنان مشکل اساسی جمعیت و آب دارد گفت: مشکل آب مهم‌تر است و مردم سمنان مطالبه تأمین آب شرب دارند و باید باید برای قضیه آب فکر جدی کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه چشمه روزیه منبع اصلی تأمین آب شرب برای سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه بوده است که متأسفانه میزان آبدهی این چشمه به کمتر از نصف کاهش یافته است و این مهم سه شهرستان مرکز استان سمنان را با مشکل جدی تأمین آب شرب مواجه کرده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال، مردم شهرستان سمنان با مشکل آب شرب مواجه بودند و افت فشار آب در شبکه‌های آبرسانی، تأمین آب شرب برای بسیاری از شهروندان این شهرستان را با مشکل مواجه کرده بود.

وی افزود: باید فکری اساسی برای مشکل آب شرب در استان سمنان شود چرا که مردم استان سمنان تشنه هستند و آب مطالبه مهم و اساسی مردم این استان است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با اشاره به بازگشایی کاروانسرای شاه عباسی سمنان گفت: این کاروانسرای تاریخی پس از سالها امروز و با همت دولت سیزدهم بازگشایی شد.

هاشمی گفت: بازگشایی این کاروانسرای تاریخی یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم سمنان بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه بازگشایی این کاروانسرای با همت و مشارکت دستگاه‌های مختلف و از جمله قوه قضاییه صورت گرفت افزود: اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین مطالبه‌گران این استان و مردخم دغدغه‌مند در بازگشایی این اثر تاریخی همراهی داشتند.استاندار سمنان خاطرنشان کرد: سمنان در مسیر حرم امام هشتم(ع) قرار دارد و سالانه بیش از 15 میلیون مسافر از محورهای این استان عبور می‌کنند و بازگشایی این اثر تاریخی نیز می‌تواند نقش مهمی در جذب مسافر و گردشگر به این استان داشته باشد.با حضور معاون اول رئیس قوه قضائیه کاروانسرای شاه عباسی سمنان بازگشایی و به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تحویل شد.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا