اخبار استانها

استاندار چهارمحال وبختیاری: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در سطح تمامی مدارس عملیاتی و اجرایی شود

استاندار چهارمحال وبختیاری: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در سطح تمامی مدارس عملیاتی و اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری recive استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، غلامعلی حیدری  در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید برای تربیت هرچه بهتر دانش‌آموزان در اولویت قرار بگیرد، اظهار کرد: این سند باید در سطح تمامی مدارس عملیاتی و اجرایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تعامل با اولیای دانش‌آموزان می‌تواند در ارتقای سطح آموزش و پرورش راهگشا باشد، در ایام شیوع کرونا و باتوجه به غیرحضوری شدن مدارس شاهد افت تحصیلی در بین دانش‌آموزان بودیم، باید تدابیری برای رفع نگرانی والدین و افزایش نظارت بر امورات تحصیلی دانش‌آموزان اندیشیده شود

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی نابرابری‌های آموزشی در مدارس مناطق محروم و صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری، گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که این نابرابری به حداقل برسد، همچنین عدالت آموزشی در استان محقق شود و تمامی دانش‌آموزان از امکانات و خدمات آموزشی شایسته برخوردار باشند.

حیدری آموزش‌های ضمن خدمت برای توانمندسازی معلمان را یک موضوع بسیار مهم برای ارتقای سطح علمی و معنوی این قشر عنوان کرد و افزود: سطح علمی معلمان باید بر اساس آخرین یافته‌های علمی افزایش پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد: باید دانش‌آموزانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، شناسایی و سپس برای کاهش آسیب‌ها در بین این قشر برنامه‌ریزی مدون صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بحث تزریق واکسن در بین معلمان و دانش‌آموزان از نکات حائز اهمیت است، بنابراین این مسئله باید مورد تاکید اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری قرار بگیرد، همچنین کرونا آسیب‌های بسیاری را به دانش‌آموزان در بحث سلامت روان، آموزش و … وارد کرد، کاهش این آسیب‌ها نیز باید در اولویت مسئولان متولی قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید هرچه سریعتر نسبت به مقاوم‌سازی مدارس غیرمقاوم در مناطق مستعد زلزله و مناطق زلزله‌زده در استان اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در طول ایام تحصیل باید مورد توجه متولیان آموزش و پرورش در چهارمحال و بختیاری قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: می‌توان در این راستا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز فنی و حرفه‌ای استفاده کرد.

حیدری تصریح کرد: طرح شتاب‌بخشی به‌منظور ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در چهارمحال و بختیاری تدوین شود و برای اجرای این طرح یک برنامه زمانبدی تعیین شود، برای حل مشکلات در حوزه آموزش و پرورش نیازمند پیگیری‌ها و سرکشی‌های میدانی به‌صورت مستمر هستیم .

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا