اصفهان

استاندار اصفهان:به جای وعده گزارش فعالیت‌ را به مردم ارائه خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس رضایی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان اظهار داشت:روز و شب و ایام در چرخش است و سرنوشت آدمیان رقم می‌خورد؛ آنچه که در این میان‌مهم است نقش و‌جایگاه انسان است که در راستای رسالت خویش گام برداشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۲ گروه از مردم در تاریخ تمدن‌ساز هستند توضیح داد: گروه اول عالمان، اندیشمندان، فقیهان، مخترعان‌ هستند که با دانش خود مشعل را به‌دست گرفتند و تمدن‌ساز تاریخ انسانیت شدند و گروه دوم کارکنان، کارگران و خدمت‌گزاران‌اند که در حافظه‌ها باقی ماندند و البته شهدا در این مسیر نقش ویژه دارند.

وی با اشاره به منشور مدیریت امام علی(ع) گفت: ایشان در ابتدا عنصر تهذیب نفس و سپس اکرام مردم و برابری را محور قرار دادند و سپس هم‌گرایی، مردم‌داری و مشورت با اصحاب اندیشه را از اصول بیان کردند؛ سپس سیمای نظام اسلامی را با توجه به نظام توحیدی در نامه ۵۳ ترسیم نمودند و در آن به شتاب‌زدگی‌ها و قضاوت ناصحیح هشدار داده‌اند.

استاندار سابق اصفهان تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اساسی و توجه به پیشرفت و توسعه از مسائل و اهداف مهم کارگزاران است؛ بهره‌گیری از فرهیختگان و صاحبان اندیشه و دوری جستن از انسان‌های فرومایه از مهم‌ترین رسالت‌های انسان است.گام‌هایی را در زیرساخت‌های توسعه با توجه به اسناد برداشتم و به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازم.

رضایی یادآور شد: تدوین و تصویب طرح آمایش استان، حرکت استان به سمت علم و فناوری، توسعه دولت الکترونیک، توجه جدی به امر آموزش و پژوهش، کاهش ۵.۲ درصدی نرخ بیکاری، رشد ارزش افزوده بخش صنعت، شکل‌گیری محور نوآوری، افزایش ۶۰۰ هکتاری مساحت گلخانه‌ها، شناسایی ۱۳ فناوری با قابلیت صادرات، پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی، تلاش برای حل و رفع مشکلات، عملیاتی شدن پالایش نفت خام، تصویب برنامه سازگاری با کم‌آبی در ۶ راهبرد و ۲۶ برنامه عملیاتی، فعال شدن قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، قطار اصفهان-شاهین‌شهر و نجف‌آباد، انجام ۴ پروژه بحث آب از جمله طرح‌های انجام شده در این سه سال است.

لازمه حکمرانی دقیق عقلانیت تمدنی است

در ادامه این مراسم سید رضا مرتضوی اظهار داشت: در ابتدا از حسن اعتماد وزیر کشور و رئیس جمهور تشکر می‌کنم؛ همچنین از استاندار و مدیران قبلی که در این سال‌ها زحمت کشیده‌اند قدردانی می‌کنم.

استاندار اصفهان ادامه داد: یکی از لوازم اصلی حکمرانی عقلانیت تمدنی است و در این مسیر لازمه حکمرانی در جمهوری اسلامی عقل تمدنی است؛ عقل تمدنی حکم می‌کند تمام تلاش مسؤولان  برای حل مسائل با نگاه به آینده و‌احترام به گذشته باشد در غیر این صورت استان دچار روزمرگی‌ خواهد شد و هیچ‌گاه نمی‌تواند امثال شیخ‌بهایی‌ها را در خود پرورش دهد.

وی بیان‌ داشت: جوهره تمدن شبکه‌ای از مناسبات و تعاملات بین ساختارها است وظیفه نماینده حاکمیت ایجاد، تقویت و  بهینه‌سازی مناسبات و ارتباطات است؛ اداره صحیح استان و ایجاد هارمونی صحیح بدون جدی گرفتن اهمیت روابط و مناسبات میان نهادها امکان پذیر نیست.

مرتضوی  خاطرنشان کرد: نیاز است در ساختار متوازن تعامل و مناسبات را بین نهاد فرهنگ ، آموزش، سیاست، اقتصاد و اجتماع برقرار کرد؛ وظیفه استاندار در این نگاه کشف، مناسب‌سازی و هماهنگی این تعاملات و مناسبات است و در این مسیر تلاش می‌کنم.

برقراری روابط حسنه با دیگر استان‌ها پیش‌نیاز حل مشکلات است

استاندار اصفهان گفت: اخلاص در عمل و تلاش در مسیر خدا در لحظه به لحظه این مسؤولیت نیاز است؛ در گام دوم نیاز است نسبت خود را با این سرزمین بدانیم، اصفهان را مهد ایثار و شهادت می‌دانیم و پاسداشت از این هویت وظیفه ما است.

وی تأکید کرد: پاسداشت از هویت دینی و تاریخی این استان وظیفه ما است؛ در گام سوم که مهم‌ترین گام است و نسبت ما و خدا در آن ترسیم می‌شود خدمت به مردم و نسبت با آن‌ها است؛ مردمی که سرمایه اصلی هستند و در این مسیر توجه به اقشار و مذاهب مختلف یک راهبرد اساسی است.

مرتضوی عنوان کرد: در گام چهارم نیاز است مشخص شود استاندار چه نقشی در مطالبه پیگیری حقوق مردم دارد  و نیاز است این مطالبه به نحوی متین و مجدانه در بلندای راهبرد قرار گیرد و در عین حال با نمایندگان مردم شرایط هم‌افزا را فراهم کند.

استاندار اصفهان یادآور شد: ارج نهادن به ارزش‌های همسایگان و برقراری روابط حسنه و برادرانه با آن‌ها از اولویت‌ها و پیش‌نیاز حل مشکلات است؛ پرهیز از اختلاف، فرصت‌سوزی و تلاش جمعی برای حل مشکلات با نگاه ملی باید دغدغه همه ما باشد و همچنین خط مشی این حرکت نیاز است در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تراز ملی مطرح شود.

وی اظهار کرد: ملاک توفیق را خدمت واقعی و بی منت می‌دانیم که در بستر تلاش صادقانه و عمل محقق می‌شود؛ ما یک وعده می‌دهیم و آن این است که وعده ندهیم و گزارش فعالیت‌مان را به مردم ارائه خواهیم داد.

مرتضوی گفت: حل مشکلات استان از جمله آب، آلودگی، فرونشست و… را دغدغه خود قرار می‌دهیم ‌و برای آن‌ها تلاش می‌کنیم.

گوشه‌هایی از مراسم معارفه استاندار اصفهان را در این ویدئو ببینید

 

/انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا