اخبار تکنولوژی

از کجا سرور مجازی بخریم؟

از کجا سرور مجازی بخریم؟

بیزینس های زیادی پس از یک موفقیت نسبی در کار خود، با مشکلات مربوط به هاستینگ، پهنای باند و سرعت وبسایت مواجه می شوند و باید برای حل این مشکلات هرچه سریعتر چاره ای پیدا کنند. با بیشتر شدن تعداد بازدیدکنندگان این سایت ها، انواع مشکلات فنی ناشی از محدودیت منابع سرور اتفاق افتاده و عملکرد آنها را دچار اختلال می کند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات یا رفع مشکلات فعلی، باید یک سرور با فضای مناسب و عملکرد بالا انتخاب کنید. در این مطلب تمام آنچه که برای انتخاب صحیح و خرید سرور مجازی باید بدانید، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سرور مجازی چیست

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

سرور مجازی درواقع بخشی از یک سرور اختصاصی بزرگتر است که به یک وبسایت یا شخص اختصاص داده می شود. این سرور دارای قطعات سخت افزاری قدرتمند بوده و به صورت 24 ساعته به اینترنت پرسرعت متصل است. با خرید سرور مجازی فضای درنظر گرفته شده کاملا در اختیار کاربران قرار می گیرد اما برخی از دیگر منابع نظیر شبکه و دسترسی به سرور، به صورت اشتراکی بین کاربران استفاده می شود.

دقیقا مانند یک ساختمان مسکونی که فضای ساختمان در اختیار مالک است اما راه پله، آسانسور و انشعابات مشترکی بین تمامی ساکنان آن ساختمان وجود دارد. سرور اصلی به کمک تکنیک های مجازی سازی به چند سرور مجزا تقسیم می شوند و منابع سرور مادر به صورت مساوی بین هر یک از آنها تقسیم می شود.

موارد قابل توجه هنگام خرید سرور مجازی

هر سرور ویژگی های منحصربه‌خود را دارد و اصطلاحا سرور خوب یا بد نداریم. اما مهم است که قبل از خرید سرور مجازی، نیازهای شخصی و بیزینسی خود را بررسی کرده و براساس آن اقدام به انتخاب مورد مناسب برای خود کنیم. در ادامه لیستی از ویژگی های سرورهای مجازی تشریح میشود که میتوانید بهترین vps را با توجه به این ویژگی ها برای کسب وکار خود انتخاب کنید.

  • سرعت رم

از ویژگی های مهم یک سرور، سرعت رم آن است. هرچه این سرعت بالاتر باشد عملیات مورد درخواست کاربر سریعتر انجام شده و نرم افزار یا سایت مربوطه، عملکرد روانتری خواهد داشت. سرورهای مختلف با رم 1 گیگابایت تا 8 گیگابایت و بیشتر قابل سفارش هستند.

  • پردازنده سرور

پردازنده مرکزی یک سرور نقش مغز سیستم را برعهده داشته و اجرای هر عملیاتی به قدرت پردازش آن وابسته است. در اغلب سیستم های سرور مجازی از پردازنده های قدرتمند و باکیفیت استفاده می شود. به عنوان مثال پردازنده زئون شرکت اینتل، یکی از انواع قدرتمند پردازنده برای سرورها است که برای سایت های سبکتر از مدل یک هسته ای آن استفاده می شود و سایت های بسیار سنگین از مدل های چند هسته ای این پردازنده ها بهره میبرند.

  • فضای هارد و نوع آن

هارد سیستم سرور یکی از فاکتورهایی است که در هنگام خرید سرور مجازی توجه ویژهای به آن می شود و فضای ارائه شده هارد کاملا در اختیار کاربر قرار می گیرد. پس اگر یک وبسایت سنگین با عکس ها و فیلم های باکیفیت در اختیار دارید باید یک پلن مختص خود با فضای بیشتر را خریداری کنید. نوع هارد نیز اهمیت دارد. هاردهای SSD سرعت خواندن و نوشتن بالایی دارند و گزینه مناسبی برای استفاده در سرورهای مجازی شمرده می شوند.

  • پهنای باند و ترافیک ماهیانه

پهنای باند یک سرور برای سایت هایی با تعداد بازدیدکنندگان بالا جزو موارد حیاتی و ضرروی است. اگر سایت شما پهنای باند مناسبی نداشته باشد بخشی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. همچنین با اتمام حجم ماهیانه ترافیک سرور خود، سایتتان از دسترس خارج شده و امکان نمایش آن وجود نخواهد داشت. به همین دلیل انتخاب یک سرور مناسب که پهنای باند بالایی داشته باشد اهمیت ویژهای پیدا می کند. ارائه دهندگان خدمات سرور باکیفیت، معمولا ترافیک ماهانه نامحدودی را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند.

  • امنیت سرور

سرورهای مجازی از یک یا چند تکنولوژی امنیتی استفاده میکنند. این تکنولوژی ها معمولا در صفحه خرید سرور مجازی قابل مشاهده بوده و چشم انداز دقیقی از میزان امنیت سرور در اختیار خریداران قرار میدهد. نرم افزارهای حفاظت از داده ها، ضد اسپم و ضد هک جزئی جدانشدنی از یک سرویس باکیفیت هستند که توسط شرکت های ارائه دهنده روی سرورها فعال می شوند.

  • قیمت سرور مجازی

انتخاب بهترین vps، دقیقا به نیاز سایت شما بستگی دارد. بسیاری از افراد قیمت سرور مجازی را عامل اصلی انتخاب سرویس مناسب برای خود می دانند. حال آنکه مهم ترین عامل برای انتخاب سرور مناسب شما، میزان حجم بازدید و میزان منابع مورد نیاز برای اجرای روان سایت یا اپلیکیشن است.

خرید سرور مجازی ایران یا خارج؟

انتخاب سرور خارجی یا ایرانی به مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما بستگی دارد. اگر سایت شما پذیرای بازدیدکنندگان ایرانی است، خرید سرور مجازی ایران گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اما اگر سرویس و خدمات شما به افراد خارجی ارائه می شود، با انتخاب یک سرویس خارجی فاصله بین سرور و بازدیدکننده را کمتر کرده و نتیجه بهتری از سرور خواهید گرفت.

یکی از شرکت های باسابقه و معتبر که انواع سرور مجازی را با قیمتی مناسب به مشتریان خود ارائه می کند، این شرکت ها انواع سرور مورد نیاز مشاغل را با پیشرفته ترین قابلیت ها و تکنولوژی روز در اختیار کاربران قرار می دهد. قیمت سرور مجازی مناسب بوده و امکانات مختلفی نظیر هاردهای پرسرعت SSD و پیکیربندی امن شبکه با سیستم Raid، برای این سرویس ها درنظر گرفته شده است.

انواع سرور مجازی

هنگام خرید سرور مجازی، گزینه های زیادی برای مشتریان درنظر گرفته می شود. برای کسانی که صاحب یک وبسایت دیتا هاستینگ باشند، یک سرور اختصاصی باکیفیت که دقیقا برای این منظور ساختاربندی شده باشد، راه حل خوبی خواهد بود. اما اگر تریدر باشید و نیاز به یک آیپی ثابت خارج از ایران داشته باشید، باید سراغ یک سرور مجازی ترید رفته و از آن استفاده کنید تا مشکلی برای کسب وکار شما پیش نیاید. در ادامه به انواع سرور مجازی به صورت موردی اشاره شده است.

  • سرور هاستینگ
  • سرور ایرانی
  • سرور خارجی
  • سرور مجازی هاستینگ
  • سرور مجازی میکروتیک
  • سرور مجازی ترید
  • سرور مجازی ویندوز
  • سرور مجازی لینوکس

مزایای سرور مجازی

مزایای خرید سرور مجازی نسبت به انواع هاست اشتراکی

اما سرور مجازی چه فرقی با انواع هاست اشتراکی دارد؟ مهمترین مزیت این سرویس حجم ترافیک و پهنای باند بالای آن است. هزینه ترافیک در هاست های اشتراکی بالا بوده و مقدار کمتری از آن در اختیار کاربران قرار داده می شود. اما در سرورهای مجازی این مشکل حل شده و در بسیاری از موارد یک ترافیک نامحدود با پهنای باند بالا در اختیار کاربر است.

همین موضوع در مورد دیگر منابع سرور نیز صدق می کند. سرورهای مجازی مجهز به سخت افزار قدرتمند هستند و محدودیت منابع رایج بین سرویس های هاست اشتراکی را ندارند. منابع اختصاصی سرور مجازی، قابل انتخاب بوده و می توان بر روی آن سیستم عامل دلخواه با برنامه های مورد نیاز خود را نصب کرده و از آن استفاده کنید. چنین امکانی برای هاست اشتراکی وجود ندارد.

جمع بندی

جهت خرید سرور مجازی به سایت پیشنهادی ما در اینجا کلیک کنید.

اگر صاحب کسب وکاری هستید که درحال گسترش است، شاید وقت آن رسیده باشد تا به صورت جدی تر برای تضمین آینده بیزینس خود تصمیم بگیرید. انواع سرور مورد نیاز را با بهترین قیمت به شما ارائه می کند و در این مسیر در کنار شما خواهد بود. خرید سرور مجازی از بروز مشکلات ناشی از کمبود منابع سایت در آینده، جلوگیری کرده و تجربه بهتری هم برای شما و هم مشتریان شما ایجاد خواهد کرد. اگر سوالی در این زمینه هنوز در ذهنتان وجود داشت می توانید آن را زیر همین مطلب کامنت کنید.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا