سمنان

ارسال ۲۴۷ اثر به جشنواره آب و رسانه استان سمنان/ ۲۳ نفر حائز رتبه برتر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهری صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره آب و رسانه استان سمنان که در فرهنگسرای کومش برگزار شد، اظهار کرد: ابتدایی‌ترین نیازهای انسان تا تولید آخرین فناوری‌ها، وابسته به آب است.

وی افزود: استان سمنان ازلحاظ جغرافیایی در منطقه گرم و خشک واقع‌شده، ضمن اینکه کاهش بارندگی در سال جاری و تداوم خشکسالی و محدودیت منابع آب، اهمیت این مایه بی‌بدیل را دوچندان می‌سازد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد نخستین جشنواره استانی آب و رسانه با بخش‌های خبر، عکس، گزارش، موشن‌گرافیک، مصاحبه، فیلم کوتاه و پادکست با مشارکت اداره کل ارشاد و مدیران و فعالان رسانه در استان برگزار شد.

طاهری گفت: محورهای این جشنواره، چگونگی نقش رسانه در پیشگیری و مهار بیماری کرونا و مدیریت مصرف آب، توانایی و آگاهی رسانه در مسائل آبی، نقش محوری رسانه در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب، بحران آب و نقش رسانه‌ها و استفاده از ابزار هنر برای ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب است.

وی اضافه کرد: حساس کردن افکار عمومی نسبت به مسأله حفاظت از منابع آبی و بازچرخانی آب در صنعت و محیط زیست، اقتصاد آب و مدیریت مصرف آب، فرهنگ شهروندی و مدیریت مصرف آب و مستندسازی فعالیت‌ها و پیشرفت‌های حاصل‌شده در صنعت آب و فاضلاب از دیگر محورهای این جشنواره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: در نخستین جشنواره استانی آب و رسانه، ۲۴۷ اثر در هفت بخش مختلف خبر، مصاحبه، فیلم کوتاه، پادکست، موشن‌گرافی، عکس و گزارش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که با رأی هیأت داوران در پایان ۲۳ نفر حائز رتبه برتر شدند که در این مراسم از آنان تجلیل می‌شود.

مصرف بهینه آب در جامعه نهادینه شود

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جشنواره اظهار کرد: جشنواره آب و رسانه، جشنواره‌ای است که شاید بتوان گفت جای آن بین جشنواره‌های مختلف در استان خالی بوده است.‌

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا هم برای خودمان و هم برای آیندگان از آب صیانت کنیم، افزود: امروز شاهد برگزاری اختتامیه جشنواره آب و رسانه هستیم که امیدواریم سرانجامی داشته باشد و امیدوارم جشنواره‌های بعدی، در این زمینه و فرهنگ‌سازی‌ها در جامعه نقش داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در روزگارانی نه‌چندان دور در این دیار، وقتی در نظر داشتند چاه آبی را حفر کنند و از آن چاه آبی را استحصال کنند، بعضاً با حفر چند ۱۰ متر در خیلی از بخش‌های این سرزمین پهناور ایران به آب می‌رسیدیم؛ اما امروزه با حفر چند ۱۰۰ متر و شاید تا ۸۰۰ یا یک‌هزار متر به‌سختی بتوان به آب رسید.

خجسته‌پور تصریح کرد: این جشنواره حاوی پیامی ارزشمند است و مفهومی را دنبال می‌کند و به ما هشدار می‌دهد که به یاد آوریم این کلام الهی را که می‌فرماید: بخورید و بیاشامید؛ اما اسراف نکنید و مراقب باشید که از این نعمت الهی حفاظت کنید.

وی عنوان کرد: مخاطب این پیام کیست، پیام را باید به چه کسانی برسانیم و جامعه هدف ما چه کسانی هستند؟؛ بستگی به نوع پیام دارد، گاهی یک پیام آماده می‌شود که جامعه هدف آن ۱۰ درصد از جامعه است، گاهی یک پیامی تولید می‌شود که جامعه هدف، ۵۰ درصد جامعه هستند، اما در مقوله آب، کل جامعه مخاطب این پیام هستند.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: پیام این جشنواره صرفاً خطاب به جوانان، نوجوانان، پیران و میانسالان و همچنین تنها خطاب به مدیران و اهالی رسانه نیست؛ بلکه مخاطب این پیام کل جامعه است که باید صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب نهادینه شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا