همدان

ارسال ۲۰۰ واحد خون از همدان به تهران و سیستان/ راه اندازی تیم‌های سیار اهدای خون

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه با وجود کمبود خون در برخی استان‌ها خوشبختانه ذخایر خونی خوبی در همدان داریم اظهار کرد: ذخایر فرآورده‌های خونی در همدان همواره کمتر از پنج لیتر نبوده هرچند مصرف هم بالا رفته است.

وی از آغاز اعزام تیم‌های سیار اهدای خون به شهرستان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه با شیوع کرونا دو سالی است تیم‌های سیار فعالیتی نداشتند، مجدد از اواخر آبان یا اوایل آذرماه کار خود را شروع می‌کنند و به شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان اعزام می‌شوند.

رئیس مرکز انتقال خون استان همدان با بیان اینکه قطعا مصرف باز هم بالاتر خواهد رفت گفت: طی روزهای آینده شرایط جوی نیز در  مراجعه کنندگان تاثیر دارد بنابراین باید ذخایر این ماده حیاتی مناسب باشد.

وی با بیان اینکه طی دو هفته اخیر ۲۰۰ واحد خون به دو استان تهران و سیستان و بلوچستان اهدا شده است افزود: کمک‌رسانی باز هم ادامه خواهد داشت زیرا برخی استان‌ها شرایط ویژه‌ای دارند که با اعزام تیم‌های سیار بیشتر می‌توانیم کمک کنیم.

محمدی عنوان کرد: خوشبختانه بیماری کرونا اندکی فروکش کرده و بیمارستان‌ها جراحی‌هایی که به علت کرونا به تعویق انداخته بودند را شروع کرده‌اند و همین مصرف خون را بالا برده است، بنابراین نیاز به خون نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا