سمنان

ارائه خدمات به بیش از سیزده هزار نفر در معاونت توانبخشی بهزیستی استان سمنان

ارائه خدمات به بیش از سیزده هزار نفر در معاونت توانبخشی بهزیستی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل ضمن معرفی خدمات و فعالیتهای حوزه توانبخشی از خدمات ارائه شده در این معاونت به جامعه هدف سخن گفت:

علیرضا ایزدپور  بیان داشت : حقیقت انکار ناپذیر معلولیت و تاثیر آن بر سرنوشت فرد و جامعه  و لزوم ارائه خدمات به این جامعه یکی از دلایل تشکیل معاونت توابخشی در بهزیستی بمنظور حضور و انجام فعالیت های اجتماعی افراد دارای معلولیت است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان ادامه داد : خدمات حوزه توانبخشی شامل مجموعه اقدامات پزشکی، اجتماعی، آموزشی… ی. در جهت ارتقای  سطح کارایی و بازتوانی فرد دارای معلولیت و برای ایجاد توانمندی افراد با حفظ کرامت و شان انسانی ایشان است.

ایزدپور افزود : اداره کل بهزیستی استان سمنان  تعداد سیزده هزار و ۲۶۵ پرونده مددجویی را تحت حمایت دارد که از این تعداد هفت هزارو ۸۷ نفر بصورت ماهیانه در مجموع مبلغ شانزده میلیارد و دویست و هشتاد و یک میلیون و۲۵۰ هزار ریال مستمری دریافت می نمایند.

وی با بیان این مطلب که تعداد ۸۸۲ نفر از افراد تحت حمایت در مجموع ماهیانه مبلغ هشت میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال حق پرستاری دریافت می نمایند تصرح کردند : در استان هم اکنون تعداد چهار هزار و ۷۰۷ نفر خانوارهای در معاونت توانبخشی پشت نوبت پرداخت مستمری می باشند.

مدیر کل  اداره کل بهزیستی استان سمنان در ادامه تعداد خانه و مراکز شبانه روزی حوزه توانبخشی را ۱۰ مرکز که در مجموع به تعداد ۶۱۴  نفر خدمات نگهداری و درمانی ارائه می دهند بیان و یارنه پرداختی به این مراکز را بصورت ماهیانه مبلغی بر یازده میلیارد و دویست و چهل و یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برشمردند.

وی همچنین تعداد مراکز روزانه توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی تحت نظارت بهزیستی استان را ۲۸ مرکز که قریب به یک هزار نفر از این خدمات بهرمند می شوند عنوان و مبلغ یارانه پرادختی به این مراکز را بصورت ماهیانه مبلغی بر شش میلیارد و هفتصد و هفت میلیون و ۶۶۰ هزار ریال بیان داشتند.

ایزدپور تعداد مرکز ارائه دهنده خدمات مراقبت در منزل و ویزیت در منزل در استان را ۱۳ مرکز اذعان که در این مراکز به تعداد ۵۰۷  نفر یارانه توسط سازمان بهزیستی در مجموع ماهیانه مبلغ سه میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال  پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تعداد پایش پرونده در کمیسیون های پزشکی برگزار شده در سه ماهه سوم سال جاری را یک هزارو ۲۸۸ پرنده اعلام و دانشجویان تحت حمایت در معاونت توانبخشی را ۱۸۷ نفر بیان داشتند.

ایشان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از معاون و کارشناسان معاونت توانبخشی استان هدف غایی و نهایی سازمان بهزیستی را ارتقاء سطح زندگی فردی و اجتماعی جامعه هدف بیان داشتند.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا