همدان

اخذ مجوز رشته گفتاردرمانی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مژگان ممانی ظهر امروز در نشست خبری معاونین علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۹ پست برای اعضای هیات علمی از طریق سامانه سابنا کسب شده است اظهار کرد: با دانشگاه آزاد در خصوص مبادله دانشجو تفاهمنامه‌‌‌های داریم و با صنعت نیز منعقد شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۷۸ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: دانشجویان این دانشگاه ۷ هزار و ۷۸ نفر هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص اعزام دستیار پشتیبان کووید ۱۹ به بیمارستان‌های مربوطه و پرداخت حق‌الزحمه آنها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سامانه جامع دستیاران فعال است.

وی از مجوز راه‌اندازی رشته «phd» طب ایرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال مجوز  کارشناسی ارشد رشته گفتاردرمانی و سال ۹۸ کارشناسی رشته تغذیه اخذ شد.

ممانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درخواست‌های الکترونیک و نیز سامانه «نوید» برای برگزاری امتحانات آنلاین افزود: از ۷ هزار و ۷۸ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان، یک‌هزار و ۳۱۴ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

 دانشگاه علوم پزشکی همدان در ۱۳۷ مقطع رشته، دانشجو دارد

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در ۱۳۷ مقطع رشته، دانشجو دارد که در این زمینه همدان سرآمد غرب کشور است گفت: ۶۰۵ دانشجوی خارجی از کشور پاکستان، عراق، تاجیکستان، بحرین، افغانستان، سریلانکا، یمن، سوریه و پاراگوئه در این دانشگاه درس می‌خوانند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا بیان کرد: جمعیت دانشجوی زیر پوشش مداوم دانشگاه بیش از ۸ هزار نفر هستند و چون با دانشجویان فارغ‌التحصیل و خارج شده از دانشگاه نیز ارتباط داریم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹  با بحران کرونا، ۹۱ وبینار برگزار شده است گفت: چندین برنامه مولتی مدیا تهیه شده که بیش از ۷۰۰ نفر در کشور توانستند از آن استفاده کنند.

ممانی با اشاره به اینکه دانشگاه در حوزه اعتباربخشی دستاوردهای زیادی داشته است افزود: در حوزه اعتبار بخشی جامع آموزشی، دانشجویی و فرهنگی امسال رتبه ششم را کسب کرده است.

وی به کسب رتبه نخست در اعتباربخشی موسسات و بیمارستان‌های آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: کسب رتبه ممتاز در اعتباربخشی مراکز آموزش مداوم کشور و رتبه سوم داروسازی از سوی دانشجویان در سال گذشته از جمله درستاوردها بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به ارتقای ظرفیت‌های برگزاری آزمون الکترونیک از ۱۵۰ به ۳۵۰ نفر و برگزاری موفق آزمون‌های جامع کشوری گفت: راه‌اندازی بیمارستان آموزشی دندانپزشکی از اتفاقات خوبی بوده که همدان جزو معدود دانشگاه‌هایی است که این امکان را فراهم کرده است.

وی با اشاره به افتتاح فاز اول باغ گیاهان دارویی و برنامه‌ریزی فازهای بعدی هرباریوم دانشکده داروسازی خاطرنشان کرد: مجوز مرکز بین‌المللی زبان‌های خارجی اخذ شده و راه‌اندازی مرکز آموزشی مهارتی و حرفه‌ای از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/89026/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا