کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص بیش از 3 هزار میلیارد ریال به پروژه آبرسانی لیکک در سفر رئیس جمهور

رسول فرهادی در گفت و گوبا خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پروژه های متعدد و تاثیرگذاری در حوزه آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.

وی بیان کرد: از مهمترین این پروژه ها می توان به آبرسانی اراضی امام زاده جعفر  گچساران، باشت، آبرسانی به 4 شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام، آبرسانی به لیکک، دیشموک و تأمین آب اراضی دهدشت غربی و سد تنگ سرخ اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان حدود 3 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار به پروژه آبرسانی به لیکک اختصاص داده شد که با این اعتبار امید می رود پروژه تا پایان سال 1402 به بهره برداری برسد.

فرهادی با اشاره به اینکه در لیکک افزون بر 80 هزار نفر حمعیت وجود دارد عنوان کرد: پروژه آبرسانی به لیکک از سال 90 آغاز شد و اگر دو سال دیگر تکمیل شود، این اقدام بعد از 12 سال به بهره برداری رسیده که مدت زمان آن طولانی بوده است.

وی گفت: امیدواریم با دستور رئیس جمهور مشکلات این پروژه مهم مرتفع و در مدت مورد نظر به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: به دستور رئیس جمهورآبگیری سد تنگ سرخ تا پایان سال 1401 باید انجام شود، ما نیز تلاش خواهیم کرد تا این امر در مدت زمان عنوان شده صورت گیرد.

فرهادی بیان کرد: تمام مجوزات پروژه تنگ سرخ از قبل و بعد آن اخذ شده و این پروژه با جدیت دردست اجراست.

وی افزود: با توجه به دستورات و مسائل اجتماعی به دنبال اخذ مجوزات لازم جهت اجرای پروژه بزرگ آبرسانی به اراضی باشت هستیم تا بعد از اقدامات لازم این پروژه مرحله به مرحله اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بعضی از نقاط باشت مشکل آب شرب نداشته در همین راستا آبفا اقدام به حفر و بهره برداری چاه های مجاز کرده است ولی در برخی نقاط این شهرستان که مشکل آب شرب وجود دارد قرار شد ازطریق مصوب شورای تأمین موارد ابلاغ شده تا خارج از نوبت رسیدگی و مجوزات لازم جهت حل مشک آب شرب صادر گردد.

فرهادی اضافه کرد: در استان اقدامات خوبی در خصوص رفع تصرف بستر حریم رودخانه انجام شده است.

وی با عنوان اینکه در سال گذشته افزون بر 91 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب شد، گفت: تلاش می شود تا پایان سالجاری 50 حلقه چاه غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد پرشود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا