کرمان

اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره «یادمان ولایت» در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سید محسن قمی امشب  در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره یادمان ولایت ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: یکی از سنت‌های خوب خدا، سنت امتحان است و بشر همواره باید امتحان بدهد و پیغمبران برای رسیدن به جایگاه پیامبری و مقامات معنوی، امتحانات مهم و سختی را پشت سر گذاشتند.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عنوان کرد: قریب به ۲۴ سال قبل یک طلبه جوان، در یکی از امتحانات قرار گرفت و به این شهر تبعید شد و سال ۴۲ تا ۵۶، ۶ بار به زندان افتاده بود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چون از این امتحانات سرافراز بیرون آمد، خداوند راه را به‌گونه‌ای برای ایشان قرار داد که پس از ۴ ماه تبعید به عضویت شورای انقلاب فرهنگی منصوب شد و ۳ سال بعد به‌عنوان رئیس جمهوری و ۱۱ سال بعد نیز به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی انتخاب شد.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ایشان همان‌طور که در دوران تبعید با جوانان جیرفت الفت و انس و ارتباط فکری داشتند و بعدها از جیرفت به‌عنوان خانه دوم خود نام برده و از مردم جیرفت به‌عنوان خویشاوندان خود یاد کردند، همچنان این ارتباط را با جوانان حفظ کرده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه رهبری به جوانان اظهار داشت: سیاست برگرفته از اعتماد به جوانان موجب شده در زمینه‌های مختلف هسته‌ای، نانو و…  در منطقه اول و در سطح جهانی از معدود کشورهایی هستیم که از این تکنولوژی‌های پیشرفته برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشور است، بیان داشت: در کنار این جشنواره سراسری که همراه با کارهای هنری و ارزشمند است، کمیته‌های پژوهشی و تحقیقاتی تشکیل شود و جوانان عضو شوند و ظرفیت‌ها و توانایی‌های منطقه به فعلیت برسد.

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت هم در این مراسم اظهار داشت: جملات رهبری در خصوص جیرفت و اعضای خانواده خطاب کردن مردم دارالولایه موجب افتخار است.

 وی بیان کرد: دوران حضور رهبری در جیرفت، دورانی استثنایی است که انقلاب را در این منطقه شعله‌ور کرد و جوانان جیرفت گرد این شمع جمع شده و از رهنمودهای ایشان آنچنان توشه گرفتند که علاوه بر انقلاب، در دوران دفاع مقدس نیز ایفای نقش کردند.

تارم با بیان اینکه لشکر ثارالله و سرداران رشید اسلام در جنوب کرمان تربیت شده افکار مقام معظم رهبری هستند در دوران حضور ایشان در جیرفت پای درس و کلام ایشان نشستند و توشه گرفتند، افزود: افتخار مردم جیرفت، میزبانی از مقام معظم رهبری و خوشحالی ایشان از حضور در این منطقه است.

وی ادامه داد: از شورای انقلاب فرهنگی و‌ مسوولان مربوطه تقاضا داریم روز ورود رهبری به این شهرستان به‌عنوان روز جیرفت در تقویم انقلاب ثبت شود و این یادمان نیز همه‌ساله به برکت همین حضور برگزار می‌شود.

تارم خاطرنشان کرد: مردم جیرفت به تدین، ولایتمداری، حضور در صحنه‌های انقلاب، غیرت و عفاف شهرت دارند و کشاورزان این منطقه، بخش مهمی از نیاز کشور را تأمین می‌کنند اما این کشاورزان و مردم مشکلات فراوانی دارند.

وی تصریح کرد: فاصله بسیار زیاد مرکز کرمان تا شهرستان‌های جنوبی با جمعیتی افزون بر یک‌میلیون نفر از جمله مسائل مشکل‌آفرین است که مردم خواهان استقلال و استان‌شدن جنوب کرمان هستند.

امام جمعه جیرفت متذکر شد: امید است منزل قدیمی که رهبری در جیرفت در آن سکونت داشتند، به مجموعه یادمان ولایت افزوده شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا