آذربایجان غربی

اتوبوس های به گــِل نشسته ارومیه

اتوبوس های به گــِل نشسته ارومیه

از روز گذشته عدم فعالیت اتوبوسهای خطی در شهر جلب توجه می کند و مردمی که در این سرمای سوزناک در ایستگاههای شهر منتظر اتوبوس مانده اند.

طبق تمهیدات شهرداری تنها چند مینی بوس برای جابجایی خیل عظیم مردم شهر جایگزین اتوبوسهای خطی شده است که رانندگان آنها در پی دریافت مطالباتشان از شهرداری دست از فعالیت کشیده اند. 

‍مهدی اسدزاده، نماینده بهره‌برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: طبق قانون کرایه‌های پرداختی به ناوگان حمل و نقل، یک سوم توسط مصوبه شهرداری‌های کشور به شهرداری، یک سوم بودجه دولتی و یک سوم توسط مردم بوده که تا قبل از سال  ۸۶ پرداخت می‌شد و  بیش از ۱۵ سال است که از طریق شهرداری هیچگونه پرداختی به رانندگان اتوبوس انجام نشده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۰،  مبلغ ۴ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان  یارانه بلیط توسط شهرداری‌های کشور بابت نگهداری اتوبوس‌ها اختصاص داده شده که از این مبلغ تنها ۸۰۰ میلیون آن توسط شهرداری ارومیه به اتحادیه پرداخت و مابقی این مبلغ در سایر بخش‌ها طبق مصلحت مدنظر شهرداری خرج شده است که ارتباطی به ناوگان حنل و نقل ندارد.

اسدزاده بیان کرد: شورای شهر، نه شهرداری و اتوبوس رانی قرارداد رانندگان را تمدید نمی‌کنند، در صورتی‌که راننده نیاز به امنیت کاری و آینده شغلی دارد و بدون بیمه و کمک هزینه نمی‌تواند جان خود و مسافران را به مخاطره اندازد. 

وی ادامه داد: با توجه به ارسال بخشنامه مکتوب از شهرداری‌های کشور، مهدیزاده شهردار ارومیه، اصغرزاده عضو شورای شهر ارومیه منکر تصویب پرداخت یک سوم توسط شهرداری شدند که با قانون مطابقت ندارد.

نماینده بهره‌برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی تصریح کرد: طبق نظریه کارشناسی هزینه نگهداری هر دستگاه اتوبوس روزانه ۶۰۰ هزار تومان است و در صورت صفر کیلومتر بودن آن، این مبلغ کمتر محسوب می‌شود و آنچه از شهرداری‌های کل کشور به استانداری آذربایجان‌غربی بخشنامه شده در این استان اجرا نمی‌شود.

وی گفت: هر راننده از صبح ساعت ۵ تا ۲۱:۳۰ به‌صورت مستمر کار می‌کنند ولی از امکانات و حمایت‌های اولیه بی‌بهره هستند.

به گزارش ایسنا طی یک سال گذشته چندین بار اتوبوس های شهری دست از کار کشیدند و شهرداری هر بار با وعده و وعید پرداخت مطالبات، رانندگان را به فعالیت دوباره وا داشته است اما این سریال همچنان ادامه دارد.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا