تهران

ابوترابی‌فرد: بالاترین قیمت خاکسپاری کشور در لواسان است/ بومی‌ها اجازه نوسازی ندارند اما عده‌ای با نفوذ ساخت‌وساز غیرقانونی می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات،پنجمین نشست منطقه ای شوراهای فرهنگ عمومی استان تهران به ریاست حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران و حضور سیدعباس جوهری معاون استاندار استان تهران و مسئولین شهرستان شمیرانات در مصلی نماز جمعه لواسانات برگزار شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در این جلسه اظهار کرد: بالا ترین قیمت خاکسپاری کشور در لواسان است و این زیبنده نیست، خصوصا اگر در چهارچوب مدیریت مدیران شهرستان نباشد.

وی با بیان اینکه بعضی از این راه درآمد های کلان دارند گفت: از دادستان، فرماندار و بخشدار درخواست دارم این موضوع بررسی و به نحو مطلوب در چهارچوب قانون، تصمیمات صحیح گرفته شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر شورای اسلامی شهرستان قانونمند عمل کنند نقش بسیار مهمی ایفا می کنند بیان کرد: مهم ترین مسئله فرهنگی لواسانات و رودبارقصران و در کل شمیرانات مسئله گردشگری است و این مسئله اصلی شمیرانات است که وقتی ۴۵ هزار خودرو وارد منطقه میشه یعنی حدودا ۱۵۰ هزار جمعیت یعنی چند برابر جمعیت بومی و این مسئله مهمی است که تمام مسائل را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: آن زمان رضایت شهروندان و مردم بومی ما جلب می‌‌شود که این موضوع گردشگری به نحو صحیح توسط تمام مسئولین مدیریت شود.

رفع آسیب های اجتماعی با حضور مردم و گروه های جهادی امکان پذیر است

سیدعباس جوهری معاون استاندار استان تهران نیز در این جلسه اظهار کرد: تبیین نظام مسائل فرهنگی هر شهرستان اولیه ترین دستور شورای فرهنگی است و آنچه که امروز ما در مجموعه استانداری در آن به تجمیع رسیدیم این است که باید در حوزه فرهنگ اقدام انقلابی بکنیم و با رصد دقیق آسیب های اجتماعی کار را جلو ببریم.

وی افزود: در استان قرارگاه عملیاتی خدمات اجتماعی را با تعاملات خوب با کلیه دستگاه ها در تهران آغاز کردیم و در این حوزه وظیفه همه دستگاه ها مشخص است و سیاست گذاری در شورای فرهنگ عمومی باید شکل بگیرد و با تصمیمات کارشناسی و عملیاتی مرهمی بر این مشکل باشد.

جوهری بیان کرد: خواهش ما این است که مسئولان آستین ها را بالا بزنند و از این ظرفیت های خوب استفاده کنند. موضوع اتباع موضوع مهمی است و باید به آن توجه ویژه شود و مدیران دولت مردمی باید متولی در کاهش دردمندی مردم بدانند و با کار جهادی و شبانه روزی پاسخگوی اعتماد مردم باشند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: شهید همت فرمودند ما برابر تمام افرادی که به بی راهه می‌روند مسئولیم و از کجا معلوم است که ما در انحراف آنها نقش نداشته باشیم و اگر اخلاص و تلاش شبانه روزی آمد پای کار و شعاری حرف زدن از بین رفت مشکلات حل می‌شوند و همه موضوعات ما باید مردم پایه باشد.

وی بیان کرد: ما امروز بدون مردم در حوزه فرهنگ کاری از پیش نمی‌بریم و شما اگر بخواهید آسیب های اجتماعی از شهر و شهرستان از بین برود با حضور مردم، حلقه های میانی و گروه های جهادی امکان پذیر است و هر کاری هم که لازم باشد ما انجام بدهیم به دیده منت انجام می دهیم.

بومی‌ها اجازه نوسازی ندارند اما عده‌ای با نفوذ ساخت‌وساز غیرقانونی می‌کنند

حجت الاسلام علی‌اکبر ایمانی امام جمعه لواسانات نیز در ادامه اظهار کرد: در بحث سازندگی و بحث های مختلف دیگر موفق بودیم اما در بحث اقتدار عزت کشور جلو رفتیم ولی در عدالت عقب افتادیم و یکی از کار هایی که شورای فرهنگ عمومی باید به آن بپردازد عدالت است که به عنوان مثال در منطقه ای مثل لواسانات نگرانی هایی وجود دارد که در بازدیدهایی که ما از روستاها و مساجد و مردم داشتیم یکی از نگرانی ها این است که ما فرهنگ بومی و اصیل‌مان را داریم از دست می دهیم.

وی گفت: فرهنگ وارداتی دارد قالب می‌شود و نظارتی بر این مسئله وجود ندارد به عنوان مثال بر کافه ها و رستوران هایی که در مسیر فشم و لواسانات وجود دارد هیچ نظارتی نمی‌شود.

امام جمعه لواسانات تصریح کرد: روستاهای ما دارد از سکنه خالی میشود و در بحث روستایی ضعیف عمل کردیم و یکی از مشکلات این است که به بومی های روستا حتی مجوز درجاسازی داده نمی‌شود که همان منزل را تخریب و از نو بسازد اما آدم هایی ثروتمند با اعمال نفوذ هایشان غیر قانونی پس از خرید همان املاک ساخت و سازشان را شروع می‌کنند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در روستای افجه جایی را بازدید کردم که شخص هنوز ساخت و ساز نکرده اما جریمه اش را پرداخت کرده و برای همین قانون باید از تبعیض ها جلوگیری کند.

حجت الاسلام ایمانی با اشاره به اینکه ما گردشگری را فرصت می بینیم اما امروز گردشگری برای این منطقه به یک تهدید تبدیل شده است بیان کرد: بحث بد حجابی و پوشش های نامناسب و سگ گردانی و برگزاری پارتی های مکرر در ایام مختلف در شهر را می بینیم لذا خوب است که آقای دادستان حکمی بر اساس چیزی که شورای فرهنگ عمومی مصوب می‌کند صادر کند و بسیج، سپاه و نیروی انتظامی حداقل در شب های شهادت و وفات از مقام قضایی حکم ویژه ای داشته باشد تا از این قبیل برنامه ها جلوگیری کنند.

حجت الاسلام سیدمجتبی حسنی امام جمعه رودبارقصران نیز در بخشی از این جلسه اظهار کرد: عدم وجود بودجه کافی برای ما مشکل زا شده و ان شاءالله مسئولین به شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک وظیفه اصلی و سازمانی نگاه کنند و توجه ویژه داشته باشند که مصوبات این شورا قانون است و باید عملیاتی شود و بعضا مصوبات روی زمین می ماند لذا باید به این بحث خیلی جدی توجه بشود.

امام جمعه رودبارقصران بیان کرد: متولیان امر فرهنگ فراوانند و گاهی ما موازی کاری می کنیم و جزیره ای کار می‌شود و کاش تمام نهادها زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی فعالیت کنند و تلاش ها نظام‌مند و سازماندهی شده باشد.

وی گفت: وضعیت رستوران های منطقه نامناسب است و چهره اسلامی شهر را به هم ریخته است.

۹۵ درصد از دانش آموزان شمیرانات واکسینه شدند

سیدمهدی ساداتی فرماندار شهرستان شمیرانات ادامه داد: بر خلاف نام لاکچری که این روز ها برای لواسان مطرح است بیش از ۳۵۰۱ شهید را مجموعه شهرستان شمیرانات تقدیم کردند و ۵۲۴۵ جانباز و ۶۴۸ آزاده سرافراز در افتخارات مردم شهرستان ثبت شده است و ما در سطح شهرستان به جز امام زاده صالح (ع) میزبان ۳۵ امام زاده شایسته از نوادگان اهل بیت در منطقه هستیم.

وی گفت: ۸۵۷۲۰ دانشجو در ۵ دانشگاه و ۴۰۳ مدرسه ۱۹۵ مدرسه دولتی و ۲۰۸ مدرسه غیر دولتی و ۶۸ مدرسه روستایی داریم که ۹۵ درصد از دانش آموزان عزیز ما در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در این منطقه واکسینه شدند و چیزی در حدود ۸۶۱ هزار نفر از اهالی محترم به همکاری بسیج، هلال احمر، امام زاده ها و مصلی ها واکسینه شدند.

فرماندار شهرستان شمیرانات تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی همچون پادزهری عمل کرده و در برابر یاوه گویی های امریکا ایستادگی کرده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا