خوزستان

ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به هیأت دولت/ بهره‌برداری از شبکه فاضلاب اهواز تا دو سال دیگر

صادق خلیلیان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه به اقدمات صورت گرفته پس از سفر رئیس جمهور به خوزستان اظهار کرد: اولین اقدام رئیس جمهور در خوزستان تعیین استاندار بود ‌که با انتخاب بنده این مهم انجام شد.

وی با بیان اینکه بخشی از وعده‌های سفر رئیس جمهور به خوزستان نیاز به برنامه مدون دو ساله داشتیم تا بر اساس آن ظرف دو سال آینده مسائل و مشکلات استان را حل کنیم، افزود: اکنون پیش نویس اولیه این برنامه تهیه شده و در هفته جاری در شورای برنامه‌ریزی استان نهایی می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به تعیین منابع اعتباری لازم برای برنامه مورد نظر،گفت: این برنامه پس از نهایی شدن در شورای برنامه‌ریزی استان به معاون اجرایی ریاست جمهوری جهت مطرح شدن در هئیت دولت یا ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌شود.

خلیلیان با بیان اینکه برخی از تعهدات رئیس جمهور در استان به پروژه آبرسانی الغدیر مربوط می‌شود، عنوان کرد: مقرر شد  آب مورد نیاز طرح آبرسانی الغدیر علاوه بر رودخانه کرخه از رودخانه دِز نیز تامین شود.

وی بیان کرد: طرح انتقال آب از رودخانه دِز  به طرح آبرسانی الغدیر حدود یک ماه است که آغاز شده و 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خلیلیان با تاکید بر اینکه اجرای این طرح سبب بالا رفتن کیفیت آب شرب و کاهش شوری آب می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده از این طرح بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان به ویژه با محوریت شهر اهواز از دیگر وعده‌های رئیس جمهور در سفر به استان بود، گفت: با توجه به اینکه پروژه فاضلاب اهواز قدمت 30 ساله دارد مقرر شد بر اساس یک برنامه کوتاه مدت یعنی تا اواخر آبان ماه امسال بخشی از کارهای عمده این پروژه انجام شود تا مشکل سالهای اخیر را نداشته باشیم.

خلیلیان افزود: در برنامه بلند مدتی که برای شبکه فاضلاب اهواز است تدوین شده است قرار است ظرف دو سال آینده و پس از 30 سال  شبکه فاضلاب اهواز به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ر/س

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا