چهارمحال و بختیاری

ابتلای ۳۳۵معلم به کرونا دراستان چهارمحال وبختیاری

ابتلای ۳۳۵معلم به کرونا دراستان چهارمحال وبختیاری

ارسلان خالدی‌فر ۳۰ بهمن‌ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تکمیل واکسیناسیون کرونا امروزه باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: واکسیناسیون تا درصد بالایی از مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، نگرانی بابت شلوغی بازار وجود دارد، باید اقداماتی نظیر کاهش ساعت کاری اصناف انجام شود تا بتوانیم از شلوغی بازار در این ایام و انتشار ویروس جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار نشدن اجتماعات است، عنوان کرد: تمامی مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری در آماده‌باش کامل قرار دارند، همچنین نظارت‌های کرونایی تشدید شده است.

خالدی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری هستند، توضیح داد: از این تعداد ۵۳ نفر در رده سنی زیر ۱۸ سال قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون ۳۳۵ معلم و ۵۶۰ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری به کرونا مبتلا شده‌اند، همچنین در هفته گذشته ۳۲۵ نفر از اعضای کادر و بهداشت درمان استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

پیش‌بینی افزایش موارد مرگ و میر کرونایی در چهارمحال و بختیاری در روزهای آینده

در ادامه علی احمدی- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هیچ شهری در کشور در وضعیت آبی قرار ندارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با افزایش موارد بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی در استان مواجه شویم.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: درصد پوشش نوبت اول واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال استان حدود ۸۹.۷ و درصد پوشش نوبت دوم واکسیناسیون در این رده سنی ۸۱.۴ درصد است.

احمدی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴.۲ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری برای تزریق دز سوم واکسن کرونا مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: همچنین ۱۲.۷ جمعیت زیر ۱۲ سال استان برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کرده‌اند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در هفته منتهی به بهمن‌ماه ۲۴۵ نفر به‌علت بیماری کرونا بستری و ۲۰۸۰ بیمار سرپایی نیز شناسایی شده‌اند.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد کاهش و توقف افزایش بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری بودیم، باید دید این روند ادامه پیدا خواهد کرد یا نه؟

احمدی در پایان تاکید کرد: ۹۳ درصد واکسن‌های تحویلی در چهارمحال و بختیاری در مراکز واکسیناسیون توزیع شده است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا