کهگیلویه و بویراحمد

ائمه جمعه منطقه 1 کهگیلویه و بویراحمد چه گفتند؟/از تدارک سالگرد حاج قاسم تا یک تجلیل ویژه

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، همایش ائمعه جمعه منطقه یک استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمعه جمعه استان در قلعه رئیسی برگزار شد.

این همایش که هر ماه در یک شهر برگزار می‌شود این بار نوبت به شهر قلعه رئیسی رسید و این همایش در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست در خصوص برگزاری باشکوه دو مراسم پیش رو یکی برپایی 9دی ماه و مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی در سطح استان و به خصوص منطقه یک استان که متشکل از دهدشت، چرام، لنده، قلعه رئیسی، دیشموک و سوق می باشد این مراسمات باشکوه خاصی برگزار شود.

حجت الاسلام عبودی در این خصوص با بیان اینکه برپایی این نشست می تواند کمک شایانی به برپایی هر چه باشکوه تر شدن نماز جمعه و برنامه های فرهنگی در منطقه کند بیان کرد: این نشست ها با هدف نقطه نظرات ائمعه جمعه برای برپایی هر چه باشکوه تر شدن نماز جمعه در شهرها و بخش ها  برگزار می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمعه جمعه استان تصریح کرد: در این نشست که به میزبانی امام جمعه شهر قلعه رئیسی برگزار شد علاوه بر بحث در خصوص موضوعات برپایی باشکوه نماز جمعه در خصوص دو برنامه مهم 9دی و سالگرد حاج قاسم سلیمانی هم بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه این دو برنامه پیش رو از اهمیت ویژه برخوردار هستند 9دی را روز بصیرت امت دانست و خواستار حضور باشکوه مردم در برنامه 9دی شد.

عبودی همچنین خواستار حضور باشکوه مردم در مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی شد و تاکید کرد: مراسم 9دی و سالگرد حاج قاسم سلیمانی در تمامی مصلاها و مساجد جامع شهرها و بخش ها استان با هماهنگی ائمعه جمعه استان برگزار خواهد شد.

در ادامه به وضعیت مصلای نماز جمعه قلعه رئیسی اشاره و گفت: مصلای نماز جمعه قلعه رئیسی پیشرفت قابل توجهی دارد و چند اشکال کلی دارد که با پیگیری با سپاه فتح استان پیگیر آن هستیم که مشکلات آن به خصوص فرش برطرف شود تا بتوانیم نماز جمعه را در یک مکان مناسب برای مردم عزیز شهر قلعه رئیسی برپا کنیم.

در ادامه این نشست از اعضای دوره پنجم شورای شهر و شهردار این دوره تجلیل شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه می توانستیم این تجلیل را در نماز جمعه برگزار کنیم اما به دلیل همزمانی این همایش و تجلیل فضا را مناسب دیدیم تا در جمع ائمعه جمعه استان این تجلیل صورت بگیرد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه دوره پنجم شورای شهر و شهرداری قلعه رئیسی را باید دوره طلایی 5دور گذشته بدانیم تصریح کرد: از قبل از انتخابات دوره پنجم تاکید به جوان گرایی داشتیم و ابتدای کار شورای شهر یک مقدار عملیات کار سخت بود اما هماهنگی بی نظیر باعث شد تا موفقیت های چشمگیری را به همراه داشته باشند و همین جوان گرایی در کنار امام جمعه و نیروهای انقلابی باعث شد تا یک مجموعه هماهنگ و پای کار در سطح شهر و حتی بخش پیاده شود.

وی ادامه داد: این هماهنگی در بسیاری مواقع آنقدر مشهود بود که سفرهای استانی، کشوری و شهرستانی هماهنگ شده و منظم صورت می گرفت و همین هماهنگی ها باعث میشد تا خروجی های قابل قبولی داشته باشد.

صلواتی به عملکردها اشاره کرد و گفت: یک تیم منسجم و هماهنگ در شورای شهر، شهردار و دفتر امام جمعه و بسیاری از نیروهای انقلابی در سطح شهر باعث شد تا سفرهای مختلفی به تهران که نتایج قابل ارزشی همچون جذب اعتبارات بیشتر به نحوی که دیدار با وزیر، معاونان وزراء صورت بگیرد که همچنان شاهد دستاوردهای آن هستیم، دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور که نتیجه آن جذب اعتبارات قابل قبول، تهیه یک دستگاه آتش نشانی که از معضلات این شهر بود، تهیه بیل و خودروهای سبک و دیگر ماشین آلات که امروز شهرداری این شهر را بی نیاز از این وسایل کرد از جمله این دستاوردها بود.

امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: سفرهای مختلف و دیدار با مدیران کل تقسیمات کشور در وزارت کشور از دیگر برنامه های و سفرها این تیم شورا، شهردار و امام جمعه به تهران بود که امروز شاهد به نتیجه رسیدن آن در زمینه شهرستانی هستیم که با پیگیریها و فشارها باعث شد تا در ماه های آخری و ابتدای سال جرقه ارسال پرونده شهرستانی به تهران ارسال شود؛ دیدار با معاونان وزیر بهداشت و تهیه یک دستگاه آمبولانس با تمام تجهیزات که امروز نتیجه آن را در سطح شهر و منطقه مشاهده می کنیم که به دلیل تجهیزات مناسب جان چندین نفر را در بین مسیر و نسبت به رساندن بیمار به بیمارستان نجات داد.

صلواتی خاطرنشان کرد: جذب قیر برای آسفالت شهر که قسمت اعظم این شهربه دلیل کندکاری اداره گاز خراب شده بود که با جذب قیر یارانه و قیر رایگان شاهد عملیات و نهضت آسفالت این شهر بودیم که در هر خیابان اصلی این شهر که در گذشته عبور می کردیم شاهد دست اندازها و خرابی بسیاری بودیم اما امروز خیابان های این شهر حتی می شود گفت بهتر از بسیاری از خایابان های شهرهای بزرگ استان هم است.

امام جمعه قلعه رئیسی هماهنگی و یک تیم منسجم را نتیجه رفع بسیاری از مشکلات و معارضات دانست و بیان کرد: خیابان شهدا روزی شاهد یک خیابان تنگ و نامناسب بودیم اما امروز مقدار از این خیابان بازگشایی و معارضات زیادی برطرف شدند که رفع بیش از 25معارض در طول یک دوره از شورای شهر بی نظیر و کم نظیر است که قابل تقدیر بود.

وی گفت: رفع معارضات کمربندی و اتمام این پروژه که خواسته همیشگی مردم قسمت پاتاوه این شهر بود که وقتی این روزها از آن قسمت شهر عبور می کنیم قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست و نتیجه این زیبای از قسمت شهر نتیجه رفع معارضات و منسجم بودن آن است.

صلواتی خواستار هماهنگی و یک تیم بودن شورای دوره ششم و شهردار شد و تاکید کرد: این هماهنگی باید از طرف شورا و شهردار دوره جدید صورت بگیرد تا با هماهنگی با یکدیگر بتوانند شاهد موفقیت های کم نظیری باشند.

وی در پایان با اهداء لوح سپاسی از زحمات و تلاش های شورای و شهردار دوره پنجم تقدیر کرد.

گزارش”سیدحسن آرمند”

انتهای پیام/82021


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا