اردبیل

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه 9 مهرماه چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۹ مهر ماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

**امام جمعه خلخال: نگاه استاندار اردبیل نگاه متوازن به تمام مناطق استان باشد/ عدالت در تخصیص و تقسیم اعتبارات

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با تسلیت ایام شهادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، با اشاره به تلاش‌های استاندار سابق اردبیل، از استاندار جدید اردبیل خواست تا نگاه متوازن به تمام مناطق استان داشته باشد.

وی در ادامه با اشاه به روز جهانی سالمند افزود: شهرستان خلخال نیازمند احداث خانه سالمندان برای حمایت از این قشر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال به روز روستا و عشایر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از علل مهم عقب ماندگی روستاها از امکانات، خدمات و توسعه، عدم توجه مسؤولان است. بعضا دیده شده که سال‌ها روستایی بدون امکانات و ذره‌ای عمران روستایی از چرخ توسعه عقب مانده است.

**امام جمعه بیله سوار: قدرت ایران اسلامی دشمن را آشفته کرده است

حجت الاسلام جابر عزیزی، امام جمعه شهرستان بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به رزمایش بزرگ «فاتحان خیبر» در منطقه عمومی شمالغرب کشور اظهار کرد: الحمد لله امروز قدرت نیروهای مسلح کشورمان به حدی رسیده که دشمن را آشفته کرده است.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هر سطحی آمادگی دارند جهت حراست و حفاظت از مرزهای ایران اسلامی اقدامات مناسب انجام دهند.

امام جمعه شهرستان بیله سوار بیان کرد: از روسای کشورهای همسایه می‌خواهم به سرگذشت دولت‌هایی که با رژیم غاصب صهیونیستی رفاقت کردند، نگاهی عمیق داشته باشند و دست از توهم توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارند.

خطیب جمعه بیله سوار با اشاره به مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید اردبیل، از زحمات چندین ساله استاندار سابق اردبیل تقدیر و تشکر نموده، انتصاب سید حامد عاملی، جوان انقلابی، ارزشی، پاکدست و بومی را به‌عنوان استاندار جدید اردبیل به مردم شریف استان اردبیل تبریک گفت.

**امام جمعه موقت مشگین شهر: ایران روابط حسنه با کشورهای همسایه خود دارد

حجت الاسلام یدالله نعمتی، امام جمعه موقت شهرستان مشگین شهر در خطبه‌های این هفته با اشاره به رزمایش فاتحان خیبر در شمال‌غرب کشور اظهار کرد: رزمایش در داخل خاک هر کشور حق مسلم آن کشور است و نیروهای نظامی ایران اسلامی جهت تقویت امنیت داخل کشور اقدام به برگزاری رزمایش کرده است.

وی تاکید کرد: مسؤولان کشور جمهوری آذربایجان نباید اجازه حضور رژیم جعلی اسرائیل را در مرزهای مشترک ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان بدهند، ایران روابط حسنه با کشورهای همسایه خود داشته و دارد.

امام جمعه موقت مشگین شهر در ادامه در خصوص کشتارگاه صنعتی مشگین شهر نیز گفت: مردم نگران ذبح دام‌ها در کشتارگاه نباشند، هم به لحاظ سالم بودن وهم ذبح شرعی اسلامی هر روز ناظرین در کشتارگاه مستقر هستند بر تمامی امور نظارت دارند.

**امام جمعه شهرستان پارس آباد: کوچکترین حرکت خیانت‌کارانه دشمن با سیلی محکم ایران اسلامی روبرو خواهد شد

حجت الاسلام باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که کار منافقین در منطقه ایجاد شبهات و تزلزل اعتقادی بین مسلمانان بوده و تنها راه مقابله با این شبهات و توطئه‌ها، آگاه‌سازی است.

وی افزود: امروز مسأله آذربایجان و کشمکش‌های به‌وجود آمده، توطئه قطعی شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل است که تنها هدف آنها ایجاد فتنه، تفرقه، تزلزل اعتقادی و از بین بردن حرمت برادری و برابری در بین مسلمانان و شیعیان این کشورهای اسلامی است.

باقری بنابی بیان کرد: در مقابل همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، ایران همیشه نماد صبر و خویشتن‌داری است. اگر چه تا جایی که لازم باشد به صبر و شکیبایی اتکا خواهیم کرد، اما این بدان معنا نیست که ما از برنامه‌ها، ایده‌ها و طرح‌های خبیصانه دشمن اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: ما از تمام توطئه‌ها و برنامه‌های تفرقه افکن دشمنان آگاهی داریم و کوچکترین حرکت خیانت‌کارانه آنها با سیلی محکم ایران اسلامی روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با تبریک انتصاب استاندار جدید، بیان کرد: از استاندار جدید اردبیل خواستاریم تا در خصوص نصب دستگاه ام آر ای پارس آباد اقدام جدی داشته باشد.

باقری بنابی همچنین از مسأله کشتارگاه در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با انتخاب دادستان جدید برای شهرستان پارس آباد که فردی جوان، مومن، انقلابی و دارای دانش کافی و تخصصی در رابطه با مسایل شهرستان است، انتظار می رود تا با هماهنگی‌های لازم در کنار سایر مسؤولان ادارات، مسأله کشتارگاه در رابطه با دام سنگین و سبک،  طیور در این شهرستان ساماندهی شود.

**امام جمعه شهرستان اصلاندوز: روایت‌های نادرست پازل دشمن را تکمیل می‌کند/ مسأله تبیین و روشنگری باید جدی گرفته شود

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز با اشاره به جنگ  شناختی دشمنان اظهار کرد: جنگ شناختی، جنگ فکری و اندیشه‌ای است که طبق فرمایش رهبری باید به طور جدی تبیین شود.

وی به مساله شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: مسأله تبیین و روشنگری باید جدی گرفته شود چرا که روایت‌های نادرست به نوعی پازل دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی را تکمیل می‌کند.

امام جمعه اصلاندوز بر اهمیت جهاد روشنگری بدون ایجاد فتنه در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: آگاه‌سازی مردم و تبیین واقعیت‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

اسدزاده در ادامه با اشاره به مسأله اخیر در جمهوری آذربایجان بیان کرد: استکبار جهانی روش‌های مختلفی برای ضربه زدن به اسلام در منطقه انجام می‌دهد.

امام جمعه اصلاندوز با بیان‌ اینکه ایران در حفظ منافع خود جدی و سر سخت است، تاکید کرد: اجرای رزمایش در شمال‌غرب کشور نشان دادن اوج قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

**امام جمعه شهرستان نیر: نبود اینترنت در برخی روستاهای شهرستان نیر مشکلاتی برای دانش آموزان ایجاد کرده است

امام جمعه شهرستان نیر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به مسؤولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تکالیف اجتماعی وظایفی است که هر فرد باید برای تحقق ارزش‌های الهی در جامعه انجام دهد.

وی از وقف به عنوان یکی از وظایف ثروتمندان برای  بهره مندی نیازمندان جامعه از نعمت‌های الهی نام برد و بیان کرد: ثروتمندان با وقف بخشی از اموال خود، ضمن کمک به همنوعان در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه، رضایت الهی را نیز بدست می‌آورند.

امام جمعه شهرستان نیر به یکی از واقفان شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: مرحوم شجاع مهدویان، انسان مومن، انقلابی و ولایی بود که با وقف منزل و زمین خود برای معلولان و مددجویان بهزیستی کار خداپسندانه انجام داد.

وی از واقفان شهرستان نیر در راستای کمک مومنانه و  بسته‌های معیشتی و بسته‌های کمک تحصیلی قدردانی کرد و گفت: کار واقفان در ایام کرونایی ستودنی است.

امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به مشکلات روستاهای این شهرستان اظهار کرد: روستای ویرنق با بیش از ۳۰۰ خانوار و جمعیت بالغ بر هزار نفر که در نزدیکی شهرستان نیر واقع شده و ۱۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، با داشتن دو مدرسه در مقاطع ابتدایی و متوسطه با مشکل شدید اینترنت مواجه است.

نعمتی گفت: نبود اینترنت در این روستا و برخی روستاهای دیگر در این روزهای کرونایی که بخشی از تحصیل از طریق شبکه شاد انجام می‌شود، ذغدغه‌ای برای خانواده‌ها شده است.

انتهای پیام/3463/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا