سمنان

آیین رونمایی از کتاب «گنجینه‌های قومس، جستاری کوتاه بر فرهنگ و مفاخر استان سمنان»

آیین رونمایی از کتاب «گنجینه‌های قومس، جستاری کوتاه بر فرهنگ و مفاخر استان سمنان»

به گزارش حبرگزاری recive استان سمنان، آیین رونمایی از کتاب «گنجینه‌های قومس، جستاری کوتاه بر فرهنگ و مفاخر استان سمنان» با تلاش کتابخانه مرکزی هم‌زمان با هفته پژوهش و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نویسنده کتاب و جمعی از استادان دانشگاه و نویسندگان، کارشناسان ستادی و علاقه‌مندان در سالن جلسات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.

محمد طاهریان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از نویسنده کتاب و دست‌اندرکاران این آیین گفت: با توجه اهمیت مطالعه در جامعه، این اقدام در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی نویسندگان بسیار مؤثر است و همکاری همه مسئولین لازم است تا زمینه اجرای این‌گونه مراسم‎‌های ارزشمند در رسالت کتاب‌خوانی فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن تشکر از خدمات ارزنده حمیدرضا نظری در اعتلای فرهنگ و ادب استان سمنان گفت: تدوین و تألیف این اثر ارزشمند و رونمایی از آن نشانه علاقه‌مندی مردم این استان به فرهنگ و مفاخر استان سمنان است.
وی برگزاری این جلسات را در جهت تکریم و بزرگداشت اهالی قلم و فرهیخته استان بسیار با اهمیت دانست و گفت: این نویسنده و مدرس دانشگاه با خلق آثار ارزشمند در حوزه‌های علمی و تاریخی موجب تعالی فرهنگی استان شده است.

در ادامه حمیدرضا نظری؛ نویسنده این کتاب نیز با تشکر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و تمامی مسئولین و میهمانان به پیشینه و عقبه فرهنگی شهرستان سمنان اشاره کرد و گفت: مشاهیر و مفاخر استان سمنان در جایگاه والایی قرار دارند و برای شناساندن هر چه بیشتر این مفاخر گران‌قدر باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی موجود در استان استفاده کرد.
وی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت فرهنگ در جامعه، توجه مسئولین به مباحث فرهنگی را جزو اولویت‌های جامعه دانست که باید بر پایه همکاری و همت جمعی صورت گیرد.

قاسم رئوفی، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز طی سخنانی، نقش حمیدرضا نظری را در گردآوری، تدوین و چاپ و نشر آثار ارزشمند استان سمنان بی‌بدیل برشمرد و گفت: کتاب «گنجینه‌های قومس» یکی از آثار ارزشمند این نویسنده گران‌قدر و بی‌ادعای استان است.

گفتنی است، این مراسم با نقد، پرسش و پاسخ، اهدای لوح تقدیر به نویسنده و رونمایی از کتاب «گنجینه‌های قومس، جستاری کوتاه بر فرهنگ و مفاخر استان سمنان» پایان یافت.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا