اخبار استانها

آیین اختتامیه یکهزار و ۲۵۰ طرح محرومیت زدایی و ۲۸۳ مسکن مددجویی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

آیین اختتامیه یکهزار و ۲۵۰ طرح محرومیت زدایی و ۲۸۳ مسکن مددجویی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری recive استان چهارمحال وبختیاری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزیی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه، در این مراسم با تبریک میلاد کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، رویکردهای خدمت رسانی سپاه به مردم در قالب قرارگاه امام حسن علیه السلام را تبیین کرد و گفت: سپاه در کنار مأموریت اصلی و اساسی خود بحث محرومیت زدایی، مردم داری و مردم یاری و مردم دوستی را در اولویت دارد.

سردار سیدضیاءالدین حزنی، مناطق مرزی، حساس و صعب العبور و مناطق محروم را مناطق هدف سپاه برای محرومیت زدایی دانست و افزود: هرچند تاکنون کارهای زیادی در زمینه محرومیت زدایی و خدمت به مردم انجام شده اما شایستگی مردم ما بیشتر از این است و باید مسئولین هم بهتر از این به فکر حمایت از مردم باشند.

سردار حزنی گفت: از سه سال گذشته تاکنون ۴۸ هزار و ۴۴۶ طرح محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف با اولویت مناطق محروم و سخت‌گذر در سطح کشور اجرا شد که از این تعداد ۴۶ هزار و ۸۶٠ طرح غیرعمرانی و مابقی طرح‌های عمرانی بوده که در راستای محرومیت‌زدایی اجرایی شده است.

به گفته وی، برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۸۸ میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که از این تعداد یک‌هزار و ۸۸۶ طرح محرومیت‌زدایی در استان چهارمحال بختیاری اجرا شد.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: خدمت رسانی در زمینه بهداشت و سلامت، مسکن مددجویی، مساجد، کشاورزی، تعمیر مدارس، ساخت راه و پل و راه های روستایی، آبرسانی شرب و کشاورزی، مرمت قنوات و …، اشتغال و کارآفرینی از مصادیق طرح های محرومیت زدایی سپاه در کنار تأمین امنیت پایدار است.

وی افزود: در بخش تامین مسکن به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در محرومیت‌زدایی ساخت ۱٠ هزار و ۶٠۳ واحد مددجویی در سطح کشور با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط قرارگاه مرکزی در قالب ۲ قرارگاه شهید شوشتری در ۶ استان و شهید کاظمی در۱۴ استان در دستور کار قرار داشت، که ۲۸۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان، سهمیه استان چهارمحال و بختیاری می باشد و این طرح باید در ۳۵۰۰ روستا و مناطق صعب العبور کشور اجرا شود.

سردار حزنی با تقدیر از زحمات فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری در راستای خدمت رسانی به مردم و اجرای طرح های محرومیت زدایی اظهار کرد: در قرارگاه امام حسن علیه السلام باید ۱۵۰ هزار سری جهیزیه تهیه کنیم که سهم استان چهارمحال و بختیاری هم مشخص است و کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری ظرفیت خوبی است که دست به دست هم دهیم تا این استان را از محرومیت خارج کنیم.

در این مراسم قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی هم حضور داشتند.

گفتنی است امروز در حاشیه این مراسم بیستمین مرحله کمک های مومنانه با توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۳۲۰ سری جهیزیه کامل در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا