کرمانشاه

آینده در دست مهارت‌آموختگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه امروز در آئین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری، اظهار داشت: روز بزرگداشت حافظ روز بزرگی است که ارتباط دهنده با قرآن است، اشعار حافظ بعد از سالیان سال نشان از تاثیر و قدرت کلام اوست.

وی افزود: امروز آموزش در دنیا از مسیر خودش خارج شده، دروس حفظی، کتاب‌های پرحجم تأثیری چندانی بر دانش دانش‌آموز نخواهد داشت، مهارت آموزی‌ها موثرترین تاثیرگذاری را در حوزه ابتدایی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت‌: دادن نمره کار اشتباهی است، لذا در دوره ابتدایی باید به صورت مهارت‌آموزی باشد‌، هر دانش‌آموز یک مهارت است و باید قدرت (نه) گفتن را به کودکان بیاموزیم این مهارت در آینده آنان را از تباهی نجات می‌دهد.

 وی تصریح کرد: خانواده‌ها باید به سمت مهارت‌آموزی بروند و به نمرات توجهی نکنند، مهارت کار کردن و توجه به بکارگیری استعدادها بهترین راه حل شکوفایی آنان است؛ آینده در دست مهارت‌آموختگان است.

یزدان‌پناه افزود: باید به فرزندان آموزش مهارت‌آموزی داد که آینده آنان تضمین شود و آموزش‌ها طوری باشد که نحوه ارتباط‌گیری را یاد بگیرند، متاسفانه‌ ۹۰ درصد خانواده‌ها به اصرار فرزندان را به سمت تحصیل در رشته‌های دلخواه خود، هدایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۴۶۳ هزار نفر در رشته تجربی شرکت می‌کنند به ازا هر ۵۰ نفر یک نفر پذیرش می‌شوند، مشاور باید نظر دانش‌آموز در انتخاب رشته جویا باشد، هدایت تحصیلی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: ما باید بتوانیم کودک را هدایت کنیم، چون در جریان زندگی فرزندان خود تأثیرگذاریم؛ با دیپلم فنی هم کار و اشتغال ایجاد می‌شود، بنابراین هدایت فرزندان به سمت پزشکی و… کارساز نیست.

انتهای پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا