اجتماعی

آیا نکات مهم در انتخاب بهترین کاروان کربلا زمینی را می دانید ؟

آیا نکات مهم در انتخاب بهترین کاروان کربلا زمینی را می دانید ؟

در انتخاب کاروان کربلا زمینی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

 قیمت کاروان کربلا زمینی

کاروان کربلا زمینی با توجه به نوع خدماتی که به زائرین گرامی ارائه می دهد، قیمت های متفاوتی دارد . خدمات درجه الف قیمت بالاتری نسبت به خدمات درجه ب در تور کربلا دارند.

تفاوت در نوع هتل ها ، کیفیت هتل و همچنین مسافت هتل ها تا حرم امام حسین (ع)  در کربلا و حرم امام علی (ع) در نجف می باشد .نکته ی دیگری که باعث تفاوت قیمت ها در تور کربلا زمینی است نوع اتوبوس ها می باشد .در تورهای زمینی کربلا درجه الف از اتوبوس های وی آی پی (vip)۲۵ نفره استفاده می شود، ولی در کاروان های زمینی کربلا درجه ب از اتوبوس های معمولی ۴۴ نفره استفاده می شود.

مدت زمان سفر زیارتی زمینی به کربلا چقدر است؟

از تهران تا مرز زمینی مهران در استان ایلام حدود ۱۰ الی ۱۲ ساعت با اتوبوس زمان می برد . از مرز مهران تا کربلا حدود ۵ ساعت و تا نجف حدود ۶ ساعت طول می کشد . در بیشتر کاروان های زمینی کربلا اتوبوس ها در مرز عوض می شوند و ادامه مسیر در خاک عراق را باید با اتوبوس های ۵۰ نفره طی کنید.

معطل ماندن در مرز مهران

اگر خوش شانس باشید و زودتر از کاروان های زیارتی عتبات به مرز مهران برسید، می توانید در کم تر از یک ساعت از مرز عبور کنید. در غیر این صورت حداقل باید چند ساعت در مرز زمینی مهران معطل بمانید .

گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه از تاریخ خروج از کشور اعتبار داشته باشد تا اجازه ورود به عراق به شما داده شود.

مسیر هتل کربلا تا حرم و هتل نجف

یکی از مهم ترین موارد در انتخاب کاروان کربلا مسیر هتل انتخابی کاروان تا حرم می باشد .

تور کربلا زمینی

هتل هایی که داخل سیطره هستند از لحاظ امنیت مسیر مخصوصا در شب برای تردد بانوان به حرم بهتر هستند . منظور از سیطره ایست بازرسی هایی است که در اطراف حرم های مطهر می باشد . به عنوان مثال : در کربلا هتل هایی که در شارع سدره (خیابان سدره) هستند ، به دلیل این که در داخل سیطره هستند و همچنین به مکان های زیارتی : مقام حضرت علی اکبر(ع) – مقام حضرت علی اصغر(ع) – کف العباس ( مقام دست چپ و راست حضرت ابوالفضل (ع) ) نهر فرات – مقام امام زمان (عج) – بازار امام صادق (ع) نزدیک هستند، می توانند انتخاب بهتری باشند .

رانندگی در عراق

به دلیل عدم وجود فرهنگ رانندگی خوب در کشور عراق و همچنین کمبود علائم راهنمایی و رانندگی مناسب مانند: سرعت گیرهای مناسب و چراغ های راهنمایی و همچنین عدم تردد خودروها در مسیر هتل های کربلا و نجف تا حرم ، از موارد اصلی در انتخاب هتل توسط کاروان کربلا زمینی علم سبز alamesabz می باشد.

دینار عراق  یا پول ایرانی ؟ کدام بهتر است ؟

شما هم می توانید پول ایرانی در عراق خرج کنید و هم دینار، ولی بهتر است جهت مدیریت بهتر هزینه های سفر خود و خانواده دینار تهیه کنید .

چون برخی از مغازه ها در شهرکربلا و شهر نجف فقط از شما دینار قبول می کنند و در صورت نداشتن دینار مبلغ بیشتری از شما معادل پول ایرانی خواهند گرفت و شما متضرر خواهید شد .

می توانید از کارت های بانکی خود هم در عراق استفاده کنید . به ازای هر یک میلیون تومان پولی که شما در دستگاه های کارتخوان در صرافی های عراق می کشید ، مبلغ نهصد و پنجاه هزار تومان به شما پول می دهند و پنجاه هزار تومان به عنوان کارمزد کم می کنند . بیشتر صرافی های کربلا در خیابان سدره قرار دارند.

اینترنت در عراق

بهترین راه برای داشتن اینترنت درکشور عراق استفاده از اینترنت هتل ها می باشد . کد وای فای اکثر هتل ها در لابی ها و مسیرهای تردد نوشته شده است و استفاده از اینترنت هتل ها رایگان است . به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است وای فای طبقه پنجم هتل با طبقه اول متفاوت باشد . سعی کنید از اینترنت طبقه خود استفاده کنید تا از سرعت بهتری بهره مند گردید . راه دیگر داشتن اینترنت در عراق استفاده از سیم کارت های ثابت و اعتباری است . شما میتوانید از سیم کارت زائر استفاده کنید . هزینه سیم کارت زائر حدودا ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان است و برای مدت یک ماه اعتبار دارد.

بهترین شبکه های تلفن همراه در عراق زین  (zain) وآسیا سل (asiacell) می باشد. شما نمی توانید به نام خود سیم کارت دائمی در عراق ثبت کنید. سیم کارت دائمی باید به نام یک نفر که اهل عراق است ثبت شود و بعد شما می توانید از آن استفاده کنید. هزینه سیم کارت دائمی چیزی حدود ۲۰۰,۰۰۰ تومان است.

بهتر است اگر خط دائمی همراه اول و یا ایرانسل دارید ، به تماس های خود پاسخ ندهید و در واتس آپ به مخاطبان خود پیام دهید. دریافت تماس و پیامک برای همراه اول در عراق هیچ هزینه ای ندارد ، در صورتی که به تماس های خود پاسخ دهید هزینه بین الملل برای شما محاسبه خواهد شد .

کجا خرید کنیم ؟ کجا خرید نکنیم ؟

به ۲ دلیل در شهر نجف خرید نکنید!

دلیل اول : شما مدت زمان کمتری در شهر نجف اقامت دارید و بهتر است وقت خود را برای زیارت صرف کنید. مسجد کوفه (محل خلافت امام زمان عج بعد از ظهور) ، مسجد سهله (محل زندگی امام زمان عج  بعد از ظهور) ، قبرستان وادی السلام و مسجد حنانه از اماکن مهم زیارتی در شهر نجف می باشند.

دلیل دوم : هزینه ها در شهر نجف بیشتر از کربلاست . بهترین بازار برای خرید در کربلا ، بازار معروف به بازار امام صادق(ع) است .

 این بازار در کنار نهر فرات و مقام امام زمان(عج) و در انتهای خیابان سدره المنتهی (شارع سدره) قرار دارد . بازار امام صادق (ع) از نظر تنوع اجناس و قیمت و همچنین مسیر تردد نسبت به دیگر بازارها در موقعیت بهتری قرار دارد.

ثبت نام تور کربلا زمینی

اگر قصد سفر به کربلا را دارید ولی اطلاعاتی در مورد کاروان کربلا  ندارید، می توانید با شرکت علم سبز تماس گرفته تا کارشناسان با توجه به بودجه تان ، بهترین تورهای کربلا را به شما معرفی کنند. شما می توانید انواع تورکربلا زمینی و هوایی را با قیمت مناسب در این مجموعه رزرو کنید . شرکت زیارتی علم سبز به عنوان مجری مستقیم تور کربلا ، با بهترین خدمات و مناسب ترین قیمت، آماده خدمات رسانی به زائرین گرامی می باشد.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا