بین الملل

آکادمی تحقیقات رژیم‌صهیونیستی: تهران بزرگترین خطر خارجی برای تل‌آویو است

آکادمی تحقیقات رژیم‌صهیونیستی: تهران بزرگترین خطر خارجی برای تل‌آویو است

آکادمی تحقیقات رژیم صهیونیستی هشدار داد که این رژیم در برابر چالش‌های استراتژیک قرار دارد که آن را ملزم می‌کند دیدگاه امنیت قومی خود را تغییر دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، مرکز تحقیقات امنیت قومی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو گزارشی مفصل منتشر و تاکید کرد: اسرائیل مفهوم استراتژیک فراگیر در مقابله با سلسله چالش‌های فرا روی خود را ندارد و از قدرت امنیتی، تکنولوژیکی و اقتصادی خود در نتیجه این چالش‌های موجودیتی استفاده نمی‌کند.
در این گزارش تحت عنوان “ارزیابی استراتژیک اسرائیل برای سال ۲۰۲۲” آمده است، اسرائیل با سه چالش استراتژیک خطرناک در راس آن برنامه هسته‌ای ایران، دوم مساله فلسطین و سوم وضعیت داخلی این رژیم روبه‌رو است.
در این گزارش آمده است: ایران، بزرگترین خطر خارجی برای اسرائیل است که خطر موجودیتی محسوب می‌شود چه در قبال سلاح هسته‌ای یا تلاش منطقه‌ای ایران برای گسترش نفوذش و چه حمایتش از گروه‌های منطقه‌ای نظیر حزب‌الله لبنان و حماس در غزه.
در این گزارش درباره وضعیت فلسطین تاکید شده است: فلسطین تهدیدی بالفعل علیه هویت دولت یهودی دموکرات و وضعیت اسرائیل در صحنه جهانی است و علاوه بر آن کرانه باختری شاهد وضعیت امنیتی بی‌ثبات است و غزه نیز این گونه‌ است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا