خراسان رضوی

آنگارا در داورزن کنترل شد/ واکسیناسیون و قرنطینه دو عامل جلوگیری از تلفات پرندگان

دکتر علیرضا داورزنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داورزن گفت: با اقدامات انجام شده بیماری آنگارا در بین مرغداران داورزن که دچار خسارات فراوانی شده بود در حال کنترل است.

رییس شبکه دامپزشکی داورزن افزود: چنانچه مرغداران  تصمیم به جوجه‌ریزی دارند نسبت به بیمه کامل طیور و برای جلوگیری از وقوع تلفات، نسبت به انجام واکسیناسیون به موقع و قرنطینه کامل واحد‌های مرغداری تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کنند.

وی با اشاره به خسارات سنگین شیوع بیماری آنگارا در بین چند واحد مرغداری داورزن در چند روز گذشته گفت : بیشترین عامل تلفات در گله‌های پرورش طیور رعایت نکردن شرایط بهداشتی، حرکت پرندگان و حیوانات وحشی در اطراف مرغداری‌ها، رفت‌وآمد خودروها و افراد متفرقه به مرغداری‌ها، رعایت نکردن برنامه واکسیناسیون طبق برنامه پیشنهادی سازمان دامپزشکی کشور، دفن نکردن بهداشتی لاشه‌های تلف شده و دقت نکردن در پروسه عقیم‌سازی کود است که این عوامل زمینه انتشار و انتقال ویروس به مرغداری را فراهم کرده و گاهاً باعث بروز تلفات سنگینی در واحدهای مرغداری می‌شود.

داورزنی همچنین با اشاره به فرسودگی واحد‌های مرغداری در سطح شهرستان گفت: داورزن به عنوان یکی از قطب‌های پرورش و تولید گوشت سفید استان نیازمند توجه ویژه است تا واحد‌های پرورش طیور مورد بررسی قرار گیرند.

رییس شبکه دامپزشکی داورزن به بیماری‌هایی نظیر نیوکاسل،گامبورو و آنفلوانزای مرغی اشاره کرد و گفت: بیماری‌های مذکور از جمله بیماری‌های ویروسی هستند که چنانچه در منطقه‌ای شایع شوند خسارات سنگینی را به بار می‌آورند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا