کهگیلویه و بویراحمد

آمادگی کامل تیم ستاد بحران دنا با پیش‌بینی بارش 140 میلی‌متری/مرخصی مدیران ممنوع+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست پناهی فرماندار دنا  با توجه به بارندگی روزهای آینده و جلوگیری از خطرات احتمالی در محل فرمانداری دنا برگزار شد.

پناهی فرماندار دنا گفت: ستاد مدیریت بحران براساس تجربیات گذشته باید به  بصورت آماده‌باش کامل قرار گیرد و مرخصی، مأموریت مدیران خدمات رسان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 عبدالحمید پناهی خطاب به اعضای ستاد مدیریت بحران گفت: باید تقدیری داشته باشیم  از راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اینکه بیشترین پروژه  راه روستایی را به مناقصه گذاشتند.

فرماندار دنا در ارستای آمادگی و مقابله با خطرات احتمالی اظهار داشت: بخشداران مرکزی و پاتاوه  با آمادگی  کامل تدابیر لازم در روستاها را از طریق دهیاران برای جلوگیری از هر گونه خسارتی احتمالی داشته باشند و همچنین  شهرداران سی سخت و پاتاوه باید در آماده باش کامل به سربرند، دهیاری‌ها در پاکسازی  جداول روستاها دقت لازم را داشته باشند، جهاد کشاورزی در حوزه زراعت هشدارهای لازم را به کشاورزان اعلام کند،در دسترس بودن  نمک پاش راهداری، آماده باش تیم تعمیرات و ساماندهی شرکت توزیع نیروی برق برق ،گاز ،آب  با مدیریت کامل و هماهنگ که بتوانیم سربلند از بحران احتمالی بیرون بیاییم.

فرماندار با با تذکر و گلایه‌مندی از حوزه راهداری حمل نقل جاده ای در خصوص عدم رفع مشکل جاده ارتباطی کریک بیاره گفت: مسدود کردن مجدد گردنه بیژن با توجه به در پیش بودن برف و باران ضروری است.

فرماندار دنا با اظهار به اینکه خواهان تسریع در پرداخت تسهیلات متمم ۴۰ و ۵۰ میلیونی زلزله هستیم عنوان کرد: تیم ستاد مدیریت بحران شهرستان باید به صورت ۲۴ ساعته در دسترس باشند و گوشی موبایل آنها روشن باشد.

ایلخانی بخشدار مرکزی دنا در این جلسه گفت: تمهیدات لازم برای لایروبی جدوال روستاها از طریق دهیاران اتخاذ شده است چرا که با توجه به  تجربیات سالهای ۹۷و ۹۸خسارت جبران ناپذیر به مناطق بخش مرکزی وارد شد.

بخشدار مرکزی اظهار داشت: تقسیم بندی مسیرها از طریق اداره راهداری بسته شدن گردنه بیژگن با شعار دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

پور خسرو بخشدار پاتاوه گفت: با توجه به اینکه بخش پاتاوه در کریدور شمال به جنوب بوده و تردد جاده ای بالاست آمادگی کلیه دهیاران، اتخاذ تدابیر لازم از جمله آمادگی کامل و لایروبی جدوال روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

پورخسرو اظهار داشت: آماده باش دستگاههای خدمات رسان آب و برق  برای روستاهای جلاله  با توجه به قطع شدن راه شبلیز و تردد از سمت لردگان و وجود تونل های رانشی در مسیر جاده اصلی یاسوج اصفهان، قطع مسیر خرسان کت سیاه که با اولین بارندگی حوزه منج ،ده پایین وخانوارهای پراکنده در مسیر و حومه شبلیز احتمال رانش برف نیازمند تمهیدات لازم است.

عابدینی مدیر امور آب شهرستان دنا در خصوص بارندگی های اخیر گفت: بعد از دریافت هشدار نارنجی از طرف اداره کل هواشناسی امور آب شهرستان دنا جهت جلوگیری از خطرات احتمالی  بر اساس شرح وظایف با فرمانداری مکاتبه ای انجام دادیم،شرکت آب منطقه ای  مجریان طرح های پرورش ماهی را خطرات احتمالی آگاه نمود،  گروه گشت و بازرسی به صورت ۲۴ ساعته آماده باش کامل هستند، پیمانکار بهره برداری نیروگاههای برق آبی در حالت آماده باش قرار دارد، در خصوص خطرات احتمالی با بخشداران دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی دنا مکاتبه انجام دادیم،  اطلاع‌رسانی هایی به مردم جهت منع تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و آبراهه‌های و منابع آب ملی انجام داده ایم.

عابدینی اظهار داشت: شرکت امور آب با توجه به  تجارب سیلاب های تند مخرب سالهای ۹۷ و ۹۸ تمدید پروانه‌های طرحهای پرورش ماهی را مشروط  به اجرای دیوار حفاظتی دانست و این طرح ها را ملزم به اجرای این طرح نمود که این موضوع این موضوع کمک شایانی در خصوص  پیشگیری از خسارات ناشی از سیل به این طرح ها می باشد.

محسنی مدیر هلال احمر شهرستان گفت: جمعیت هلال احمر طرح زمستانه  آماده باش کامل  پایگاههای سی سخت و سرتنگ توت با تیم های  تخصصی را خواهد داشت ودر صورت نیاز و مواقع اضطراری  بالگرد با آمادگی کامل محیا خواهد شد.

محمد خانی مدیر راهداری شهرستان دنا گفت:تیغ کشی کامل کلیه  مسیرهای روستاهای شهرستان به همراه خاکبرداری و انحراف مسیر های ریزشی تونل های جاده اصلی یاسوج به اصفهان انجام گرفته است و  کلیه نیروها و تعمیرکاران  کلیه دستگاههای سنگین جاده ای  در حالت آماده باش کامل به سر می برند.

صیادی شهردار سی سخت گفت: نواقص و  مشکلات فنی ماشین آلات شهرداری رفع شده است ونیروها در حالت  آماده باش کامل هستند و به صورت منظم  شیفت بندی کارکنان انجام شده است.

شهردار سی سخت اظهار داشت: بیشتر جدوال که  به خاطر عبور و مرور ماشین آلات سنگین با وقوع زلزله پر شده بودند اکثرا لایروبی شدند ونیروهای شهرداری برای پیش بینی حوادث احتمالی سطح شهر با آماده باش کامل به سر می برند و با همکاری راهداری نمک پاشی سطح شهر را انجام خواهند داد.

جمشیدی معاون جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: اطلاع رسانی از طریق مراکز خدمات به طرحهای شیلات، تمهیدات لازم به کشاورزان برای کشت های  قبل از بارندگی اتخاذ شده است.

کریمی مدیر هواشناسی شهرستان دنا گفت: پیش بینی می شود  بارندگی 140میلیمتری در سطح شهرستان داشته باشیم که هشدار نارنجی در طی بارش های آینده به دستگاههای مرتبط اعلام شده است و پیش بینی کولاک و برف در گردنه ها داده می شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا