زنجان

آغاز کاشت محصول سیر در طارم

فرهاد اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان, با اشاره به آغاز کاشت محصول سیر در طارم اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ یک هزار و ۳۵۰هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سیر اختصاص یابد.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از سطح مذکور حدود ۵۴ هزار تن محصول سیر برداشت شود، گفت: تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر بهره‌بردار در این منطقه به کشت و کار این محصول مشغول هستند.

وی با بیان اینکه همه ساله کاشت محصول سیر از اوایل مهر ماه آغاز و تا اواسط آبان‌ماه ادامه دارد؛ تصریح کرد: برداشت محصول سیر در این شهرستان از اواخر فروردین‌ماه تا اواخر اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل سیر صورتی و قرمز است، گفت: تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدید‌های کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و همچنین تلاش در راستای تنظیم بازار فروش از جمله اقدامات انجام شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی طارم برای کشت و توسعه محصول سیر است.

وی عنوان کرد: این محصول به دلیل کیفیت بالا در صنایع مرتبط شامل فرآوری سیر، ترشیجات، پودر سیر، چاشنی خیار شور و صنایع غذایی مانند تولید سوسیس و کالباس، مواد بهداشتی، دارویی و پماد و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا