سمنان

آغاز عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز چاشتخوران سمنان در سال 1401

آغاز عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز چاشتخوران سمنان در سال 1401

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان منظمی گفت: پروژه های آبخیزداری بر اساس مطالعات تفضیلی و اجرایی در حوزه آبخیز چاشتخوران برنامه ریزی می گردد و این پروژه نیز در ادامه تکمیل عملیات آبخیزداری سالهای 97 و98 بوده و پس از اجرای آن می توان گفت عملیات آبخیزداری اجرا شده در این سالها در حوزه پوشش خوبی داشته و می تواند در مدیریت منابع آب و کنترل سیل نقش بسزایی ایفا نماید.
وی افزود: تا کنون بیش از 10 هزار متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در حوزه چاشتخوران اجرا گردیده است و این پروژه نیز در ادامه عملیات آبخیزداری سنوات گذشته با حجم 1132 متر مکعب و با احداث 4 بند سنگ و ملات با اعتبار بالغ بر یازده میلیارد و دویست و هشتاد میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی سال 1400تصویب شده و در حال اجرا می باشد.
منظمی گفت: یکی از ویژگیهای بارز این عملیات را پیشگیری مهار سیل ، بهره برداری از سیلاب ، تغذیه آبخوانها و مقابله با پیامدهای خشکسالی در راستای حفظ تعادل اکولوژیک و… دانست.
منظمی همچنین بر ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر دستگاه های ذی ربط و مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید و عنوان کرد: ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه های آبخیز و رتبه بندی آنها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا